6693
Sök

Regbessa trimmad b230fk?

326 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Fick ombess på bilen idag pga ändring av motorn. Kan man regbessa han som han är? Enda som är gjort enligt förra ägaren är en 19t som laddar 0,6.

eller är det enklare att bara byta till vanliga 13c med original wg?

6 305 Inlägg
för 5 timmar sedan
Kan möjligtvis reggas som miljöbil om man mappar om bilen till att gå på etanol, andra alternativ finns mig veterligen inte. Det enklaste är att återställa till original och låta bilen förbli sådan.

326 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Kan möjligtvis reggas som miljöbil om man mappar om bilen till att gå på etanol, andra alternativ finns mig veterligen inte. Det enklaste är att återställa till original och låta bilen förbli sådan.

Ja det får bli och återställa bilen. Lär bara få tag på en 13c turbo men verkar svårt.

denna finns men vet inte hur äkta det är

https://folkraceshop.se/turbo-td04-13c- … gLExvD_BwE

326 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:

Dum fråga kanske, men bessgubben sa aldrig någonting om själva turbon. Han tyckte bara att bilen var för "rappig" för att vara en vanlig b230fk och mer rappigare än hans egna fulltryckare samt att laddtrycket är högre än original för b230fk. Om man ställer ner laddtrycket rätt rejält kan man komma igenom då? För bilen ser original ut under huven. Det enda som gjort är en 19t istället för 13c samt 3" från turbo, annars är resterande grejer original.
Senast redigerat av dwadw (för 2 timmar sedan)

951 Inlägg
för 1 timme sedan
dwadw skrev:
Utmarks-Loke skrev:

Dum fråga kanske, men bessgubben sa aldrig någonting om själva turbon. Han tyckte bara att bilen var för "rappig" för att vara en vanlig b230fk och mer rappigare än hans egna fulltryckare samt att laddtrycket är högre än original för b230fk. Om man ställer ner laddtrycket rätt rejält kan man komma igenom då? För bilen ser original ut under huven. Det enda som gjort är en 19t istället för 13c samt 3" från turbo, annars är resterande grejer original.

Ja.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

6 038 Inlägg
för 41 minuter sedan
Är bilen motorn sitter i av årsmodell 1975 eller äldre så går det regga med effektintyg.

Är bilen nyare än så krävs ombyggt fordon, e85 och effektintyg.

Om det inte anmärktes på turbons storlek så kan du ju chansa och bara sänka laddtrycket så lågt det går.
Säkrast är ju att återställa till org 13C dock.

Sök