5715
Sök

motor problem nissan 200sx

250 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Jag är på gång med att inhandla en 200
och försäljaren säger att den känns "lat" i  övre registret men att vid normal körning så är det inget man märker av.
så min fråga:  är detta normallt för dessa bilar eller är det nå som inte stämmer
och isåfall vad kan det vara för fel?
Senast redigerat av gorre (20 juli 2007)

250 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
är det verkligen ingen som vet?

Herr
1 722 Inlägg
20 juli 2007
Känns lat i de övre registrerna? låter ju inte normalt, vad får du ge för den?
Kan va nån tryckläcka så den tappar ladd, annars skulle jag akta mej om du nu inte köper den för ett kanonpris.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

250 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
jag har inte hunnit va och kika på den ännu men har snackat mer med han och han sa att det ev var nått med tändningen kan det vara så och är det nån dyr historia?

jag får ge kring 6000E  för den ungefär normal pris här i finland
Senast redigerat av gorre (20 juli 2007)

250 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
kom igen nu inga fler som har nå tankar kring detta

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 juli 2007
Inte nått me snurran att göra då? så den inte laddar som den ska?...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 juli 2007
Skulle nog ta och leta mej efter en felfri bil, om de där e normal pris ändå... anorlunda om den varit bra mkt billigare än normalt...

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Herr
1 722 Inlägg
21 juli 2007
6000E är väl typ 60 000 kr? ~ det får du garanterat en felfri bil för, iaf här i sverige.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 juli 2007
lätt... får ju en fräch orginalare för 30-40 me hyffsat låga mil

Greve
135 Inlägg
21 juli 2007
Ja köp en svensk fräsch och importera... Vet iofs inte vad det kostar att regga i Finland men om det är som i sverige så tjänar du ju en hacka...

2 122 Inlägg
21 juli 2007
låter mer som om han ställt upp laddet och bilen får för lite soppa då blir dem att kännas lata på övre registret!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

250 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
hanning81 skrev:
Ja köp en svensk fräsch och importera... Vet iofs inte vad det kostar att regga i Finland men om det är som i sverige så tjänar du ju en hacka...

problemet med det är att jag måste betala 33% eller mer av vad bilen är värd här.
så om man importerar så blir det bil+(2-2500E)+regavgifter

och den här bilen är tysk import som kostar 3900 oskattad och köper jag den reggad och allt klart så får jag ge kring 6000

så import från sverige är nästan inte lönsamt.

men jag flyttade nyss hit från sverige och jag höll fan på att dö när jag såg bilpriserna.smile

men jag ska kolla på bilen till veckan det är en bilaffär som har den det lät som att jag ev skulle få han att fixa det om jag köpte reggad och klar så om han fixar det så tror jag att jag klipper den annars får det fan va.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
21 juli 2007
Vi sålde en bil till en finne som berätta att om du köper en bil i utlandet och importerar den och den är defekt är de jättebilligt att ta in den?

Sålde en defekt mitsubishi sigma  till honom och han bogsera den från sala till hamnen i sthlm och över me den till finland :S haha galen lirare men han fick rätt på den iaf.
Nåja lite överkursberättelse men ta reda på de där om defekta bilar iaf.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

250 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Eliza skrev:
Vi sålde en bil till en finne som berätta att om du köper en bil i utlandet och importerar den och den är defekt är de jättebilligt att ta in den?

Sålde en defekt mitsubishi sigma  till honom och han bogsera den från sala till hamnen i sthlm och över me den till finland :S haha galen lirare men han fick rätt på den iaf.
Nåja lite överkursberättelse men ta reda på de där om defekta bilar iaf.

han tog säkert in den som reservdel/ar

då kan man göra så.
vet en firma som förr köpte nya mb från tyskland och kapade dem på mitten óch tog in dem som skrot så svetsa dom ihop bilarna sen och sålde men dom åkte dit för skatte fusk.

Men tar man in en bil som skrot/reservdel så har jag för mig att man blir tvungen att skatta när man tar den i bruk.
för man får ta in en bil men så fort man tar den i bruk så har man 3mån på sig med skatten.

men ialla fall nå fler bra förslag

edit:stavning
Senast redigerat av gorre (21 juli 2007)

Sök