23 juli 2007
Trådstartare
Symptom: Från början var tomgången låg. Bilen var nära att att stanna när jag svängde. (Den var på väg att "dö ut", då den "tappade kraften".) Detta blev värre efter nån dag, då den höll på att stanna även när jag körde rakt. Hemskt hackig/ryckig gång. Fick varva den stup i ett, för att hålla igång den. Jag har fått hjälp med att byta luftfilter, har hällt i insprutningsrens i tanken, fördelarlocket har gjorts rent och bensinfiltret är bytt. Efter bensinfiltret byttes hörs nu ett kluckande ljud under bilen. Låter som om bensinen försöker ta sig från tanken fram till motorn-utan att det kommer fram till motorn ordentligt?!! När jag låter bilen stå på tomgång är tomgången normal en liten stund, sen går den ner jättemkt och ett kluckande ljud hörs under bilen, sen går den upp i varv, för att sedan gå ner jättemkt i varv och det kluckande ljudet kommer igen. Oftast så stannar bilden av den låga tomgången... HJÄLP! Vad kan det vara för fel på min bil??!!!!! OBS: Jag har ett hål i tankröret någonstans. (Om man tankar fullt, så läcker det.) Kan det vara så att tanken har fått FÖR mkt grus/sand så det blockerar bensinflödet??? (Dum fråga kanske?) //Tack på förhand från lilla mig som inte vet ett dugg om bilar!