Tänkte sänka min S40

pekka_ www.x40nordic.com
1 augusti 2007 · 59 Inlägg

Skulle vilja sänka min S40 och har kollat in sänkningssatserna hos Realcar.se.
Är det bara fjädrarna man behöver byta ut eller själva dämparna också? Sen hur mycket kan man sänka utan att få problem? 40, 50? Tål att nämnas att det ska få plats med 18" inom kort.


Tack på förhand

BMW 120i M (2008)
mellowd Drop Shop
1 augusti 2007 · 926 Inlägg

du bör byta även dämpare.
kollat satserna på gemotorsport.se? smile

johanigavle
2 augusti 2007 · 12 Inlägg

kolla runt här på garaget hur mycket folk har sänkt sina s40, med 18"
sen behöver du inte byta dämparna, räcker med fjädrarna.. bilen blir styvare om du har sportdämpare.

Muttley
2 augusti 2007 ·

jag tycker du bör tala med volvohandlaren, var en jag känner som kollade upp med sänkning och de var något mer som skulle behöva fixas när du sänker bilen för att få väghållning ok och så. jag skulle pratat me volvo om jag varit du. 
och ja de gällde x40..

AlexR
2 augusti 2007 · 2 Inlägg

hejsan.
du behöver absolut inte byta nåra stötdämpare, jag har haft en v40 och det va inga problem med 215/35/18, jag hadde fas 2an och där fins det bara 35mm satser eller vad det va så där fick jag kapa en jävla massa fram annars såg det inte klokt ut, har du en fas 1a så fins det 60/40mm satser och då ser det ganska bra ut.
jag behövde inte valsa nåra hjulhus eller nått sånt heller och det va inga problem med 4 + packning i bilen, tog aldrig i.
nån volvohandlare är ingen ide att snacka med för dom har ju inte en jävla aning om nåra sänkningssatser, när kommer dom i kontakt med det, precis, aldrig.
ring och snacka med realcar eller nån annan som säljer sänkfjädrar och låt dom inte lura på dig nåra fjäderben eller skit som du inte behöver..
lycka till..
                             alex r

Volvo V70 "R-DESIGN" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang