Följdfråga: Var kan dessa saker inhandlas? Jag befinner mig i Malmö/Lundområdet så det mesta bör finnas vad gäller affärer.
/J
Så lite så Thinner, slippapper, slipdukar och klibbdukar hittar du i målarbutiker. Rubbing och filler och klarlack finns på bensinstationer och biltillbehörsfirmor. Err-Bees rubbing kan vara lurig att hitta, men den finns. Färgen bör köpas hos bilens återförsäljare.. De stämmer alltid bäst.
Ta och skrapa bort rosten med en kniv och pensla på rostskyddsgrund sedan bilens lack.
Ser ut som en skada då bakluckan ligger och gnager mot stötfångaren.
Jag tror inte det... luckan ligger fri. Om du kollar på den här bilden så der du att det är gott om spelrum mellan stötfångaren och luckan. Det är nog frågan om att en tidigare ägare stött till luckan och råkat skrapa bort lacken.
Skulle ändå rostskyddsbesiktiga bilen... så har nu letat upp en gratis sådan och bokat tid på tisdag. De kommer att ta en titta på skadan samtidigt och get ett prisförslag på fix. I telefon sade de "mellan 500 och 1 000" och jag studsade lite åt det... kan nog bli mer ekonomiskt att fixa själv... om jag inte gör fel så att luckan äts upp inifrån. Lite nervöst är det allt att göra det själv första gången.
Om de vill ha uppåt en tusenlapp för det jobbet, har de bättre timpeng än en generaldirektör Ta ett förstoringsglas och se till att alla porer är rena. Är bara lacken tät sedan, med klarlack över, rostar det inte mer.
Om de vill ha uppåt en tusenlapp för det jobbet, har de bättre timpeng än en generaldirektör Ta ett förstoringsglas och se till att alla porer är rena. Är bara lacken tät sedan, med klarlack över, rostar det inte mer.