kan man ha en intercooler på en icke turbo bil?

Malmoe SSS -12
16 december 2005 · 3 217 Inlägg

Lunnajs skrev:

JapMax skrev:

turbo_e36 skrev:
ska du har en Ic för att de är snyggt är de inget o lägga pengar på ,,
de är bara löjligt

Det är väl upp till varoen vad man lägger pengarna på! Om jag har framtida planer på turbo och inhandlar en nu gör jag ju ingen förlust i slutänden dessutom.

Ska erkänna att jag skulle aldrik köpa en riktigt IC om jag visste att jag aldrig skulle turbokonvertera.

hur löser du besiktning om du skall turbokonvertera då?

Man demonterar innan besiktning, sen sätter man på det efter!
Det är inte mycket svårare än så! Ganska omständigt men det finns ingenting som talar emot att det inte skulle gå...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
fr3drik
16 december 2005 · 342 Inlägg

Daniel skrev:
bäst att jag skriver något direkt även om 54 personer redan har svarat samma sak

hahaha big_smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
-PINNEN-
16 december 2005 · 409 Inlägg

ååå vafan va onödigt att sätta dit en ic ja håller med turbo konvertera i så fall oxå tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
Germax
16 december 2005 · 12 086 Inlägg

Fuckface skrev:

Lunnajs skrev:

JapMax skrev:

Det är väl upp till varoen vad man lägger pengarna på! Om jag har framtida planer på turbo och inhandlar en nu gör jag ju ingen förlust i slutänden dessutom.

Ska erkänna att jag skulle aldrik köpa en riktigt IC om jag visste att jag aldrig skulle turbokonvertera.

hur löser du besiktning om du skall turbokonvertera då?

Man demonterar innan besiktning, sen sätter man på det efter!
Det är inte mycket svårare än så! Ganska omständigt men det finns ingenting som talar emot att det inte skulle gå...

Ja, den där frågan är så jävla uttjatrad. Det är en jävla skillnad på o turbokonvertera och att besikta en bil. Ska kanske inte änns köra med bilen på vanlig väg, sug på den!

Nu ska jag iofs göra det smile men då byter jag väl motor, har två nämligen! Om man är så erfaren att man kan turbokonvertera en bil kan man oxå byta motor. Jag har eu torbokonverterat en motor än.. och lär inte göra det förens jag skaffat tillräckligt mkt kunskap och pengar till det.

Bulbazar
16 december 2005 · 15 Inlägg

Du vet om att man har en ic för att kyla luft som går till tubon va?? Men att sätta en ic på en bil utan turbo var nog det........  Ja... det e som att köpa ett slutsteg men inte ha några högtalare... ( ungefär)

Saab 9-3 Ts "9-3 TS" (2001)
Jeebz
16 december 2005 · 540 Inlägg

Bulbazar skrev:
Du vet om att man har en ic för att kyla luft som går till tubon va?? Men att sätta en ic på en bil utan turbo var nog det........  Ja... det e som att köpa ett slutsteg men inte ha några högtalare... ( ungefär)

Aha, jag som trodde det var luften ur turbon som man kylde... då har man lärt sig nått nytt wink....

Idiotitrim= lövblåsare + intercooler  big_smile

Sharky
16 december 2005 · 10 287 Inlägg

SLUTTJAFSAT !

Tråd stängd.

Gör nåt vettigt istället, som att räkna antal rsikors i ett tvåkilos Unclebens rispaket.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang