Världens mest UNDERSKATTADE bil?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Bubbaman skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Bubbaman skrev:

För fan... BMW och väghållnig.. Honda Civic klår M3 utan problem på konbana.

Bmw m3 e30 Är en as lätt bil med 200hk och bakhjulsdrift den har perfekt väl arbetat chassie och klockren viktfördelning tack vare att den bara har en fyra under huven.  den slår det mesta i en kurva. ända nackdelen den kan ha är att den hamnar på ställ när man pressar den för hårt men med en som kan köra bakom ratten är dett inte mycket som slår den.

Titta på bilsports lista från konbana. Du kommer hitta många bilar som är billigare, färre HK och som värkligen är underskattade som klår M3an.

Vilken 3a pratar vi om då? e30? e36? e46?

Om ja inte missminner mig var det peugeot 106 rallye som tog hem segern där? Det är fullt förstårligt den bilen har inte mer än 100-110hk o väger runt 900kilo ettrig jävel och den ligger som en guru ut ur kurvorna.


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

skarne skrev:

Mr_Gear skrev:
Vilken är världens mest Underskattade bil?
Endast seriöst åsikter och MOTIVERA...



Subaru en värdig kandidat, bortsett från imprezan är inte så många medvetna om hur stryktåliga bilar de gör!

Jag håller med dej fullt smile många som vart riktigt förvånade när jag drog ifrån dom med min subaru legacy turbo kombi......smile

Fina bilar de dom har väl motor o drivlina från impreza gt?


Bmw osv..
Cuefa Ain't no place like home...
8 augusti 2007 · 4 628 Inlägg

Jag lägger min röst på Audi V8 -89 till -94...

Inte många som känner igen dom, dom flesta avfärdar den som en vanlig Audi 100... men med manuell växellåda (oavsett om det är en 3.6 eller 4.2) så går dom som FAAAAAN! O allt detta i total lyx. Knäpp-tyst, solid, riktigt fin kvalitets-känsla. Inte så fruktansvärt törstig om man sansar sin körstil litegrann. Redigt snyggt yttre (min åsikt iaf!) O det bästa är ändå kvar till sist: Priset! Du kan få en 3.6 automat för 10-15k i varierande skick, för 30k får du en besiktigad i helt ok bruks-skick! Jämför med t.e.x BMW o Mercedes med liknande motorer o utrustning... oftast lägre effekt, och INGEN av dom bilarna i samma års-kull finns med fyrhjulsdrift...

Näh, ge mej en vinterväg o en V8 så är jag tok-nöjd!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
kevinw Övningskör
8 augusti 2007 · 51 Inlägg

Mest underskattade bil? Hmm.. Jag skulle nog säga Porsche 944. Fina och häftiga bilar och inte speciellt dyra (för att vara Porsche).

Saab 900c (1987)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

Cuefa skrev:
Jag lägger min röst på Audi V8 -89 till -94...

Inte många som känner igen dom, dom flesta avfärdar den som en vanlig Audi 100... men med manuell växellåda (oavsett om det är en 3.6 eller 4.2) så går dom som FAAAAAN! O allt detta i total lyx. Knäpp-tyst, solid, riktigt fin kvalitets-känsla. Inte så fruktansvärt törstig om man sansar sin körstil litegrann. Redigt snyggt yttre (min åsikt iaf!) O det bästa är ändå kvar till sist: Priset! Du kan få en 3.6 automat för 10-15k i varierande skick, för 30k får du en besiktigad i helt ok bruks-skick! Jämför med t.e.x BMW o Mercedes med liknande motorer o utrustning... oftast lägre effekt, och INGEN av dom bilarna i samma års-kull finns med fyrhjulsdrift...

Näh, ge mej en vinterväg o en V8 så är jag tok-nöjd!

tråkiga är att dom kostar mer i försäkring än en s2 o s4. Annars hade jag nog haft en.


Bmw osv..
JohanW
8 augusti 2007 · 212 Inlägg

Hellquist skrev:
Var det ingen som ville svara på mina svar?

Avsaknaden av Volvo 850 på banträffar måste ju helt klart bero på att dom är för snabba för Svenska banor roll wink

Var ju en E30 M3:a som körde 1:20,84 i Superstage nyligen... Hmm grymt överskattad bil wink

Mini JCW (2016)
red daddy
8 augusti 2007 ·

calibra turbo 4x4 - Ful, ser ut som en vanlig calibra = sleeper

Peugeot 405 T16 4X4 - Ser ut som en vanlig 405 mi16 = sleeper

mazda 323 gtx turbo 4x4 - sleeper

haxer Proljece?
8 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Bubbaman skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Bubbaman skrev:
För fan... BMW och väghållnig.. Honda Civic klår M3 utan problem på konbana.

Bmw m3 e30 Är en as lätt bil med 200hk och bakhjulsdrift den har perfekt väl arbetat chassie och klockren viktfördelning tack vare att den bara har en fyra under huven.  den slår det mesta i en kurva. ända nackdelen den kan ha är att den hamnar på ställ när man pressar den för hårt men med en som kan köra bakom ratten är dett inte mycket som slår den.

Titta på bilsports lista från konbana. Du kommer hitta många bilar som är billigare, färre HK och som värkligen är underskattade som klår M3an.

Någon som kan länka dit? big_smile Tror det beror mer på viktfördelning/vridmoment än 2000000000hk tongue

Senast redigerat av haxer (8 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

red daddy skrev:
calibra turbo 4x4 - Ful, ser ut som en vanlig calibra = sleeper

Peugeot 405 T16 4X4 - Ser ut som en vanlig 405 mi16 = sleeper

mazda 323 gtx turbo 4x4 - sleeper

405 t16 *bugar* grymma bilar de.. chokar alla.


Bmw osv..
twin_cam Smålänning
8 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

red daddy skrev:
calibra turbo 4x4 - Ful, ser ut som en vanlig calibra = sleeper

Peugeot 405 T16 4X4 - Ser ut som en vanlig 405 mi16 = sleeper

mazda 323 gtx turbo 4x4 - sleeper

405 t16 *bugar* grymma bilar de.. chokar alla.

Då var vi två då. Den drar og fan en M3 på ringen wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JohanW
8 augusti 2007 · 212 Inlägg

haxer skrev:

Bubbaman skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Bmw m3 e30 Är en as lätt bil med 200hk och bakhjulsdrift den har perfekt väl arbetat chassie och klockren viktfördelning tack vare att den bara har en fyra under huven.  den slår det mesta i en kurva. ända nackdelen den kan ha är att den hamnar på ställ när man pressar den för hårt men med en som kan köra bakom ratten är dett inte mycket som slår den.

Titta på bilsports lista från konbana. Du kommer hitta många bilar som är billigare, färre HK och som värkligen är underskattade som klår M3an.

Någon som kan länka dit? big_smile Tror det beror mer på viktfördelning/vridmoment än 2000000000hk tongue

http://rejsa.nu/superstage/

Hmm M3:a på 5:e plats med drygt 250hk wink

Mini JCW (2016)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 augusti 2007 · 3 804 Inlägg

twin_cam skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

red daddy skrev:
calibra turbo 4x4 - Ful, ser ut som en vanlig calibra = sleeper

Peugeot 405 T16 4X4 - Ser ut som en vanlig 405 mi16 = sleeper

mazda 323 gtx turbo 4x4 - sleeper

405 t16 *bugar* grymma bilar de.. chokar alla.

Då var vi två då. Den drar og fan en M3 på ringen wink

Är nog inte helt omöjligt de. Sen har ju bilen grymt potencial med de lätta chassiet turbon o fyrhjulsdriften helt underbar. Dock ska den va lite jobbig att trimma o hålla på med finns inte alltförmkt kunskap om motorn men dom lyckade resultaten man sett är sanslösa. smile


Bmw osv..
erecxx
8 augusti 2007 · 2 Inlägg

Alfa 164 är känd för småfel och dyra i drift men dom är riktigt sköna, med v6an så går dom rätt fint med. 164 Q4, fyrhjulsdrift och ~235 hk.

Renault Alpine, 80 tals sportbil med svans motor som en 911 och med riktigt skön stil. Ovanliga  dock.

Pontiac Fiero och Fiat x1/9 har väldigt gott koncept. Mittmotor och små, fieron har plastkaross t om har jag för mig. Det är inte bara därför de är fula som det finns massor med kits till att förvandla dem till ferrarris lr dylikt. smile

caromania Forummoderator
13 augusti 2007 · 9 296 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Alltså. ni nämnjer ju bilar som inte är underskattade alls. civic vti, bmw e30? herregud alla flåser ju runt i dom o trimmar det är inte underskattat? nästan överskattat. En underskattad bil är en bil med massa potensial men ingen vet om. en jävligt underskattad bil för mig är rover 620 ti har all lyx o komfort man kan begära en turbo laddad honda motor på 200hk bilen gör 0-100 på sju. o ingen vet var det är för bil ens. går att hitta 98or för 30-40k

Såsomvarande Roverfantast så håller jag med om att 620ti är mycket underskattad, men motorn är faktiskt tillverkad av Rover själva och har inget med Honda att göra. En annan mycket underskattad bil är Rover 820ti som är lyxigare och rymligare än 620 och dessutom har bättre väghållning.

Sedan måste jag ju hålla med om att det är ganska många som tappat koll på vad tråden handlade om...roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
13 augusti 2007 · 2 258 Inlägg

Fiat Marea Weekend HLX! Välutrustad, körglad och sportig och (i mitt tycke) snygg bil som är både rymlig och bekväm och med ett andrahandsvärde i klass med en sjunkande gråsten.
Snacka om mycket bil för pengarna! En -01 på 7000 mil med all utrustning för 45 000 är ju hur billigt som helst!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Maizer
13 augusti 2007 ·

Lancia Delta Integrale är rejält underskattad.

Sonnbring Opelfreak
13 augusti 2007 · 431 Inlägg

opel rekord...

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
keko
13 augusti 2007 ·

nissan cherry turbo är ju rätt trevlig!
liten, ful, går bra..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang