6203
Sök

ABS lampan lyser på min volvo 850?

304 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Hej nu har ABS lampan börjat lysa. Kan det vara nån av givarna som har lagt av? Isåfall var kan jag köpa billigas möjliga sådana?
Tacksam för svar //Albin

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

304 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
ingen som har nån ide om va de kan vara eller var man får tag på delarna??

121 Inlägg
5 september 2007
en ja känner hade samma problem...även all kontroll lampor lyste..han åkte till volvo o kolla vilken givare de var fel på sen bytte han den...vet ej vad den kostade...men ja tror den var ganska billig...så mitt tips är att åka till volvo så dom får fel söka detta åt dig...lycka till:)

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

121 Inlägg
5 september 2007
så jag skulle tro att dett bara är en abs givare som har lagt av..

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

304 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
jo de tror jag också att det är tack för svaren föresten smile

526 Inlägg
5 september 2007
tja hade samma problen på min audi!! om du har varit bort med okerna så indikerar abs lampan att beläggerna e slut!! åk till närmaste volvo verkstad och kvitera felet med hjälpa av en "Felsökningsdator!!! Lycka till

539 Inlägg
5 september 2007
ABS lampan börjar lysa om hjullager börjar bli sliten men den tänds då när det hörs rejält smile

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
5 september 2007
Garic skrev:
ABS lampan börjar lysa om hjullager börjar bli sliten men den tänds då när det hörs rejält smile

vad har hjullager med ABSlampan att göra? i 9 fall av 10 är det en givare eller en krans som lagt av, man kan felsöka manuellt men det är tidsödande. lämna in på verkstad och få det fixat

vill man felsöka manuellt så får man ohma varje givare med och utan puls, sen jämföra med dom andra. den som "sticker ut i mängden" skall bytas ut.

man lever bara en gång så lev väl!

Sök