7465
Sök

sätta in bälten i en gammal bil.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
som topicen lyder så behöver jag hjälp med ide`r hur man skall sätta in bälten i en Ford Falcon 67a då man inte ska sätta fästpunkterna i golvet hur ska man bära sig åt då?? kanske bygga en halvbur eller vad? Tacksam för svar.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Ingen som har en idè??

406 Inlägg
13 september 2007
Du kan göra egna fästpunkter med hjälp av fiagodkända fästplattor med öglor. dom har sådan på www.ga-motorsport.com Bara att borra ett hål i golvet, sätta plattan på undersidan och skruva fast med fästöglan. Piece of cake  Lycka till

My way or the highway? I take both sideways

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
13 september 2007
du behöver ju inte ha de i den då kan de ju kvita hehe;-)

hellre pallbocks kung än trailer queen

1 827 Inlägg
13 september 2007
mr_harry skrev:

Kul när man krockar...

Skönt att någon tänker på säkerheten.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

375 Inlägg
13 september 2007
varför inte i fästpunkterna? i min musse så köpte jag bälten från en gammal dodge van och satte i fästpunkterna som fanns i bilen, fungerar skitbra (har inte smällt än, men ändå tongue ) känns i alla fall tryggare med 3 punkt.
annars är ju halvbur och fyrpunkt jävligt coolt.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
tack för alla svar (känns ändå som en halvbur med 4punkt.)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2007
mr_harry skrev:

De e ju fan hårt med 4/6-punkt, då har man ju för avsikt att köra så fort att ett vanligt bälte inte duger big_smile

1 827 Inlägg
13 september 2007
Bur/båge med 4/6 punkts är hårt ja. roll

Om du ändå är sugen på att satsa så varför inte, känns ju onödigt med ett vanligt bälte också då.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 september 2007
Vi har satt i Fairlanen, och använde de fästpunkter som finns i bilen.

Tog bälten ur en 460 eller något vad det nu var, det var blåa bälten i alla fall som passar i bilen, och rullar som vi monterade på golvet vid stolpen. Kan ju säga att vi har en 4-dörrars stolpe, och det underlättar garanterat monteringen!

Är du fundersam, kolla tänkbara fästpunkter och börja kolla på alla bilar du ser hur bältena sitter, till slut hittar du rätt. Vi har inte monterat på alla platser ännu, men har samlat en sort (460 eller vad det nu var) till ytterplatserna fram, king-cab midjebälten till mittenplatserna och så minns jag inte vart vi hittade en som hade platt monterade rullar att sätta uppe vid hatthyllan på ytterplatserna bak, men det är inte klart ännu.

Lycka till!
// Ellen smile

Förresten, genomför du projektet får du gärna berätta hur och ta lite bilder, har funderat på att skriva om detta i FordMagasinet, fordklubbens tidning som jag är redaktör för. Men det har liksom inte blivit av ännu. www.clubofamericanford.com, kom gärna med i gänget om du inte redan är det! smile
Senast redigerat av vulture (13 september 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Avstängd
57 Inlägg
14 september 2007
Tycker du ska åka till en bildemontering i närheten och kolla på ideer och vad för delar du kan få tag i där billigt

För dom som gillar Amerikanska muskebilar www.<nånsida>.se

Sök