3101
Sök

IGEN. Audi cab-98 konstig tomgång-boxen måste omprog. eller??!

155 Inlägg
28 december 2005
Trådstartare
hej
bilen är ju i garaget under vintern. o jag håller på med stereon-baslåda osv.
Det har hänt nu igen som förra vintern..
batteriet urladdat, och efter batteriladdning, så kör bilen i fel tomgång, börjar med 3000varv, när den börjar bli varm, 1500-2500varv upp o ner upp o ner,..  VAD kan jag göra utan att åka till ngn audi och betala 600:- för omprogrammering av boxen/styrenheten??!!!!

och bilen är ju avställt nu!!..

behöver hjälp så snart som möjligt.. det här får MIG att bli galen! och 600kr för bara att koppla bilen till datorn o trycka på en knapp e fööööör mycket!..

tack på förhand
Senast redigerat av mhp (28 december 2005)

A4 orginal till mer kreativ - :)

21 761 Inlägg
28 december 2005
Har inget svar på din fråga men ett litet råd.
Underhållsladda batteriet varje eller varannan månad när du vinterställer bilen. Kolla upp ditt batteri också, det pajar ganska fort när det körs i botten några gånger. Använd syramätare eller helst en batteritestare.

10 287 Inlägg
28 december 2005
Jag vet inte hur en Audi cab beter sig men jag har blivit varnad att koppla bort batteriet på min Audi A8 eftersom man måste kalibrera om och återställa halva bilen efter ett strömavbrott.

/GTöran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 122 Inlägg
29 december 2005
testa plocka lös batteripolerna och stoppa tillbaka

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

5 710 Inlägg
29 december 2005
En modernt styrsystem kan vid ett strömavbrott "tappa minnet" och man får problem liknande ditt.
Ofta räcker det med att lära om bilen sk "adaption", antingen kör man den bara som vanligt eller så skall man adaptera på ett speciellt sätt.
Skulle bli högst förvånad om det inte finns information i ämnet i din instruktionsbok.

MVH Jonas
..............

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 december 2005
vet inte om du har elektroniskt gasspjäll pån din bil, men om så är fallet:
stäng av ALLA förbrukare, belysning, rövvärme, fläkt etc etc.
slå på tändningen, (inte starta, bara tändningen) låt bilen stå så i ca en minut, du skall nu höra ett surrande från gasspjället som avslutas med ett klick. vrid nu nyckeln till läge 0. starta därefter bilen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök