1706
Sök

Förstörelse på min bil,behöver hjälp med försäkring o prisuppg.

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Har en audi a3-04 med halvförsäkring.

För någon helg sen förstörde någon min bakruta plus slog in plåten på höger sida.
Åkte till audi här i stan o dom sa då att eftersom jag bara har halvförsäkring så kommer jag få betala plåten själv men bakrutan skulle försäkrinsbolaget förmodligen ersätta bara jag betalade självrisken.
Plåten skulle gå på ca 3 tusen o fixa o rutan sa han att den också skulle gå på ca 3000 men eftersom min självrisk är på ca 2500 så tänkte jag att hela kalaset då skulel bli ca 6 tusen.
Nu har min kära mor fått ett telefonsamtal från dom o nu säger dom att de kommer gå loss på 11 tusen?
Ska själv ta o ringa o prata med dom imorgon men vill gärna ha lite mer kött på benen eftersom jag verkligen inte är insatt i bil/försäkrings ärenden.
Är verkligen tacksam för hjälp.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 september 2007
bara appropå: på en -04 skall man alltid ha helförsäkring, hoppas du har lärt dig något!

annars är det förjäklit att idioter håller på så hmm

man lever bara en gång så lev väl!

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Bullo skrev:
bara appropå: på en -04 skall man alltid ha helförsäkring, hoppas du har lärt dig något!

annars är det förjäklit att idioter håller på så hmm

Ja förstår inte rikigt varför man gör något så dumt,inte snodde dom heller något inne i bilen.

Men du vet inte rikigt ifall  försäkring o prisuppgifterna kan stämma?

48 Inlägg
14 september 2007
Halvförsäkringen ersätter skador du inte orsakar själv... som i detta fallet?? skillnaden mellan hel o halv e väl att har du hel så kan du klanta till de o köra in i ett träd...

Brum säger bilen.
394 Inlägg
14 september 2007
Kolla up konsument köpslagen.. ett muntligt avtal ang pris får variera hösgt 15% eller nått sånt har jag för mig.. kan va värt att kolla upp.. sen är det ju bevisningen som är svår..

Mammaspojke skrev:
Har en audi a3-04 med halvförsäkring.

För någon helg sen förstörde någon min bakruta plus slog in plåten på höger sida.
Åkte till audi här i stan o dom sa då att eftersom jag bara har halvförsäkring så kommer jag få betala plåten själv men bakrutan skulle försäkrinsbolaget förmodligen ersätta bara jag betalade självrisken.
Plåten skulle gå på ca 3 tusen o fixa o rutan sa han att den också skulle gå på ca 3000 men eftersom min självrisk är på ca 2500 så tänkte jag att hela kalaset då skulel bli ca 6 tusen.
Nu har min kära mor fått ett telefonsamtal från dom o nu säger dom att de kommer gå loss på 11 tusen?
Ska själv ta o ringa o prata med dom imorgon men vill gärna ha lite mer kött på benen eftersom jag verkligen inte är insatt i bil/försäkrings ärenden.
Är verkligen tacksam för hjälp.

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
rolle83 skrev:
Halvförsäkringen ersätter skador du inte orsakar själv... som i detta fallet?? skillnaden mellan hel o halv e väl att har du hel så kan du klanta till de o köra in i ett träd...

jag förstår inte riktigt vad du menar,varför skulle jag krossa min bakruta på min bil plus slå in plåten?

7 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Psychotic skrev:
Kolla up konsument köpslagen.. ett muntligt avtal ang pris får variera hösgt 15% eller nått sånt har jag för mig.. kan va värt att kolla upp.. sen är det ju bevisningen som är svår..

Hej ja tack för tipset,men det blir vädligt svårt o bevisa för min del.

Men ifall vi struntar i försäkring o liknande, vad skulle det egentligen kosta ifall man går till en vanlig verkstad o fixar mina skador på min bil? (bakruta o buckla)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
15 september 2007
Mammaspojke skrev:
rolle83 skrev:

jag förstår inte riktigt vad du menar,varför skulle jag krossa min bakruta på min bil plus slå in plåten?

Han menar nog att om du inte gjort detta själv ska halvförsökringen täcka skadorna..
Hanmenar inte att du gjort nåt.. utan att om du inte gjort nåt ska halvförsäkringen täcka skadorna..

Tråkigt me sånt jävla folk, hoppas att det löser sig till ne lite mer trevlig summa..
mvh kimpa

7 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Mammaspojke skrev:
rolle83 skrev:

Han menar nog att om du inte gjort detta själv ska halvförsökringen täcka skadorna..
Hanmenar inte att du gjort nåt.. utan att om du inte gjort nåt ska halvförsäkringen täcka skadorna..

Tråkigt me sånt jävla folk, hoppas att det löser sig till ne lite mer trevlig summa..
mvh kimpa

Jaha fel av mig,läste fel:|

Så halv försäkringen ska täcka detta? Vad är det som gäller vid halv försäkring?

Stålmannen
465 Inlägg
15 september 2007
Halvförsäkringen innefattar brand, glas, trafik, stöld. Tror jag.
Skillnaden mellan hel och halv är väl att du har kaross i helförsäkring?

7 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Master_J skrev:

okej så då är det rätt att jag ska stå för bucklan själv,men glaset borde allså försäkringsbolaget täcka upp?

Stålmannen
465 Inlägg
15 september 2007
Mammaspojke skrev:
Master_J skrev:

okej så då är det rätt att jag ska stå för bucklan själv,men glaset borde allså försäkringsbolaget täcka upp?

Ja, så tror jag iaf. Tyvärr hmm Men kolla igenom försäkringspapprerna, allt står där smile

7 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Master_J skrev:
Mammaspojke skrev:
Master_J skrev:

Ja, så tror jag iaf. Tyvärr hmm Men kolla igenom försäkringspapprerna, allt står där smile

okej tack för att ni tog er tid smile

jag forstsätter på denna tråd så jag slipper göra en ny :

någon som vet vart man kan fixa en buckla billigt nära Halmstad området?
Senast redigerat av Mammaspojke (17 september 2007)

Sök