Golf 3:a. el.taklucka

s.svensson Elektriker
3 januari 2006 · 31 Inlägg

Tjenare.
Jag ska hjälpa en kompis med hennes eltaklucka. om man tar bort den lilla plastkåpa som täcker taklucks motorn inne i kupén så är det en rättså bred kontakt där.
felet på hennes bil är att om man tar tag i den kontakten och vickar lite på den så går takluckan upp så att den går uppåt i bakkant om ni fattar hur jag menar. sen när den kommit till stopp läget där så låter de från motorn men luckan kan ju inte öppnas mer. och gör man något med knappen till takluckan medans den håller på att öppna sig så händer inget. luckan fortsätter bara att öppna sig.
vet inte om någon känner igen detta problem. men är de någon som har en schema över vart stiften går i kontakten. tänkte om man kunde provköra luckan om man tar ur kontakten och tar ström på rätt stift. får då kan man ju kolla i fall knappen är paj elle inte. hoppas ni kan hjälpa mig med detta?

Senast redigerat av s.svensson (1 februari 2006)

Race until death or die behind.
Say Yes to bananas and No to orangus
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 januari 2006 · 1 660 Inlägg

Hmm, låter lika klurigt som min goffe3 taklucka... Kolla kopplingsschema i en Haynes bok.. Finns på de flesta bibliotek. Hör gärna av dig om du hittar nån lösning.. Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang