Liten rättelse, SMG är manuell, inte automatlåda

Jag tycker SMG II lådan är underbar, orka man inte växla sätter man den på "A" läget och den växlar själv, sedan kan man även välja med hjälp av de olika "nivåerna" vid vilket varvtal den skall växla.. Vid första nivån växlar den redan vid 2000varv osv... Och vill man växla själv är det bara att växla med paddlarna alt. spaken.
Andra possitiva saker är väll att man inte behöver växla ner även om man inte kör i "A" läget. Sedan finns ju "Launch Control" och lite andra roliga funktioner

Vet faktiskt inte om jag hittat något negativt med den ännu

Men som sagt du får inte jämnföra den med en automatlåda, för den är manuell och växlar som en manuell bil, inte lika mjukt och snällt som en automatlåda.
Men smaken är ju som baken, och om du fundera på någon av dem, testa först, tar dock liten stund att vänja sig vid smglådan.
Hur SMG I är vet jag inte, dock har en på jobbet en m3 cab med SMG 1 och tydligen kan det komma upp en massa dyra reperationer runt den lådan.. (Han rep. sin för över 30k vid under 10k mil på mätaren)