Trimma snikbilar?

loffe007
14 oktober 2007 · 905 Inlägg

rs niklas skrev:
tycker inte det är farligt med pengar om man jämnför med andra ris kokare å traktorer som chipar å leker för att få ut några hk. här är det riktiga hk inget annat

ja men 60000/100hk är väl alltså 600kr/häst?

okey en för en fint byggd sugmotor men snik? ne.

PerArne Mycke vill ha mer...
14 oktober 2007 · 611 Inlägg

Jag hade en Volvo 244GL -80 gubb blå va den och en bil som alla trodde att Yngve 72år ägde. Den sniktrimmade jag med renoverad topp + planing(org 160), monterade K-kam och sedan ett B230K insug med en 32/36 weber från en Ford. Allt detta för ca 1300:- + 2500:- för bilen som va skattad och besiktad då.

jag kan säga att bilen gick bra mycke bättre än orginal och vart väldigt mycke roligare att köra och sen så hade man ju ett underbart weber ljud också.

mer info om den bilen kan ni hitta under min sida och bilen är offline då den är såld.

Men de jag vill ha sagt är att för så lite pengar så får man en MYCKE piggare och roligare bil trots att det är en bil som ingen tittar på ens.

Effekt siffror vet jag inte då jag inte har nån rullande landsväg i mitt villa garage.... men jag kan väl uppskatta till en ca 120HK iaf från orginal 100. det var ju trots allt en B21A med den lägre kompressionen.... men en 240 GL orginal med B23A hängde inte med iaf smile

har även haft en Saab 9000 Turbo -86 som jag va å skruvade i APC boxen på och den laddae jag 1bar med(hade mätare från speedparts) och tankade 95oktan. den gick bra ett tag.... smile topplockspackningen gav sig och senare turbon också men bilen hade gått 32.000mil också....

Men den gick mycke bättre iaf, tankade jag 98oktan så slog den ifrån vid 1,1bar i ladd och det förstog man ju, bilen var ju helt orörd! Jag tankade 95oktan och brydde mig inte så mycke mer utan så körde jag hela tiden, väldigt hårt smile och den höll(nästan) och det trimmet kostade mig 0:- plus att jag fick lite erfarenhet.

Men det är ju jag det, en glad "bonntrimmare" från norrland tongue

//Per-Arne
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang