Innan lack kommer på kjolarna?

Levi GT-Driver
17 oktober 2007 · 88 Inlägg

Hej!

Har äntligen fått hem lite kjolar till bilen nu. smile
Jag tänkte göra allt grundarbete själv,vad bör göras, (dom är grundlackerade, svarta).
Är mkt tacksam för svar.

Mvh/ Levi

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
good_year
17 oktober 2007 · 755 Inlägg

fin fint slippapper eller bara "skotta" av dom räcker men det tar typ 15 minuter för en som håller på med lack att göra det.. får det nog inte billigare ändå.. har du slipat dom som vill man hälst lägga en grund på dom så man vet att det inte händer något med färgen när man lackar.. hade lämnat dom som dom var..

fredrik_hoglund
17 oktober 2007 · 30 Inlägg

tja. är du säker på att dom är grundade då? jag har aldrig fått hem kjolar som är grundade iaf.. men om dom är de så kan du slipa för hand med 400 papper och avsluta med 600 tills du ser att du fått bort all struktur. och är dom inte grundade så kan ju lackeraren sen lägga på non sanding innan han lackar så slipper nån av er slipa innan lack

Volkswagen caddy "1.9D" (2000)
good_year
17 oktober 2007 · 755 Inlägg

lättast är om du lämnar i väg då kan inte lackaren skylle på att dte är något du har gjort om göra att det blivit fel

Levi GT-Driver
17 oktober 2007 · 88 Inlägg

freddecalibra skrev:
tja. är du säker på att dom är grundade då? jag har aldrig fått hem kjolar som är grundade iaf.. men om dom är de så kan du slipa för hand med 400 papper och avsluta med 600 tills du ser att du fått bort all struktur. och är dom inte grundade så kan ju lackeraren sen lägga på non sanding innan han lackar så slipper nån av er slipa innan lack

Det tror jag, är ju som en matt lackad yta över kjolarna, och kolfiberaktigt på insidan av kjolarna.

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
CarbonLoader Team Carkings
17 oktober 2007 · 2 300 Inlägg

Kolfiberaktigt? Brukar bara vara glasfiber.... Hade också lämnat in det så lackeraren får slipa innan lackning....ska jag göra iaf;) Lycka till iaf!

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Levi GT-Driver
17 oktober 2007 · 88 Inlägg

ST-Racing skrev:
Kolfiberaktigt? Brukar bara vara glasfiber.... Hade också lämnat in det så lackeraren får slipa innan lackning....ska jag göra iaf;) Lycka till iaf!

Sorry, menade ju glasfiber wink

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang