2512
Sök

Nu skall jag köpa ny turbo till min A3:a 98mod

172 Inlägg
12 januari 2006
Trådstartare
Jag skall ha ny turbo nu, men er lite osäker på vilken.

Var inne på motornords hemsida och kollade på en Garrett GT28R, och den räker till dom hk som jag skall ha (250).
Men, det står ju att den er till 4 cyl motorer, men funkar den till min A3:a endå, det er ju 5 cyl va.... ?????

Dom har ju också GT28RS, men den er ju till några fler HK enn GT28R:n, borde jag heller köpa RS:n ???

Tackar för hjälpen !

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

197 Inlägg
12 januari 2006
gå in på gik turbotekniks sida å ring å snacka med dom dom fixar efter dina behov det bästa

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

10 287 Inlägg
12 januari 2006
Hur mycket pulver skall du ha? Räcker inte en KKK04:a?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
12 januari 2006
Flemm skrev:

Var inne på motornords hemsida och kollade på en Garrett GT28R, och den räker till dom hk som jag skall ha (250).
Men, det står ju att den er till 4 cyl motorer, men funkar den till min A3:a endå, det er ju 5 cyl va.... ?????

Dom har ju också GT28RS, men den er ju till några fler HK enn GT28R:n, borde jag heller köpa RS:n ???

Tackar för hjälpen !

din 1.8t som jag antar att du har, har endast 4 cylindrar. dock har den 5ventiler per cylinder. kanske lite hjälp?

man lever bara en gång så lev väl!

Brum säger bilen.
394 Inlägg
12 januari 2006
Flemm skrev:

Tackar för hjälpen !

Som Bullo säger du har fyra cylindrar..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

172 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
Der ser man..
Det var nog jag som tänkte lite fel smile hihi

men då vet ja... Tackar så mycket smile

För er som undrar så skall jag ha typ 250hk

Street A

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 januari 2006
har du tänkt sköta trimmandet/turbobytet själv? om så är fallet så bör du nog tänka över ett och annat. till att börja med, öppna huven på din bil och kolla hur det ser ut (för det verkar som du inte gjort det).

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

130 Inlägg
13 januari 2006
Finns ju hyffsat billiga ext.grenrör att köpa till 1.8t motorn med T3 fläns, sen kan du ju alltid köpa en beg.T28

kolla in http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1360

Fast det är ju inte bara att slänga på en större turbo och grenrör och vips 250hk..

Spridare, chip eller mappas på något sätt, starkare koppling, grövre avgassystem, större IC, mm om du vill kunna plocka ut hästarna på riktigt och kunna använda dem.
Senast redigerat av MM (13 januari 2006)

-=//[b-6]\\=-

172 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
TS_quattro skrev:
har du tänkt sköta trimmandet/turbobytet själv? om så är fallet så bör du nog tänka över ett och annat. till att börja med, öppna huven på din bil och kolla hur det ser ut (för det verkar som du inte gjort det).

Nej, jag skall inte byta själv.... Och ja , jag har öpnat huven !

Alt skall bytas, grenrör, spridare, mappning, 3" avgas från turbon, större IC +++

Men tackar för hjälpen !

Street A

Sök