4871
Sök

en liten japps-dämpare till en tysk tank (audi)?

311 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
Hei Hei!

Jo jag har planer på att köpa en sådan "import tuning"-stil dämpare, och få hem den till min Audi 90 1990, 2200 cc. Men jag undrade då hur det skulle gå om man skaffar en då. Det verkar ju som om att vissa kan vara lite små, eller ganska korta i genförelse med orginal efter som denna är ganska så stor, kan man då kompensera den biten som fattas med något rör eller är det en dålig idé? Kanske man kan köra med den "ta av vid besiktning"-strategin och bulta på orginal vid sådan händelse. Eller kanske någon vet om en lite större modell kanske..?

12 086 Inlägg
15 januari 2006
Beror på hur menar med liten.. av mottryckssynpunkt kan du va lugn.
Om du menar ljuddämpningsförmåga vet jag inte vad jag ska svara på. dom dämpar inte särskilt mkt, de dom gör är att dom filtrerar bort resonansljud o högfrekventa ljud. Och i viss mån dämpar ljudet men det är marginelt på en Japsburk.

Du tar ju bort besten till orginaldämpare för att få en liten nett välljudande dämpare ist=)
de ska inte kompenseras något =P

Mitt tips är att köp den dämparen du vill ha, de lär funka oavsätt. Den kommer gå igenom besiktningen, maxvärdet för ljudnivån är ganska hög.
Senast redigerat av JapMax (15 januari 2006)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
18 januari 2006
92 eller 98 Db ligger maxvärdet på tror jag!
Grannens Chef blev tagen på på sin hoj. han hade satt på nått rejsblås Tydligen så gillade inte polisen att det lät så mycket:P
Senast redigerat av Malm3n (18 januari 2006)

Team Insane Racing

Evolution
1 627 Inlägg
18 januari 2006

Fäll ner pungen och landa

Sök