Tjena har för inte så länge sen köpt min förstabil en honda civic 92 1.5i Stör mej lite på att ratten är sne när jag kör helt rakt, den drar inte åt något håll men ratten är fel. Jag tänkte lossa ratten och sätta den rätt när vi kom på att det är dumt då det såklart är fel på framvagnsinställningen. Det är inte tydligt att hjulen sitter vindögt men det är väll det det antagligen är? Att förra ägaren kanske körde på en trottoarkant lite häftigt eller så. Är det det som är problemet tror ni? Var kan jag billigast ställa in vagnen i stockholm?
Om det verkar bra i framvagnen, inga vibrationer, sneslitna däck mm så skulle jag satsa på att bara ta av ratten och vrida den rätt. Det kan ju vara så enkelt att förra ägaren har haft loss ratten och satt tillbaka fel.
Känner till ett ställe, däckdepån (tror jag dom heter) ligger i veddesta (nära ikea barkarby). Vet inte vilken del av sthlm du bor men jag gjorde framvagnsinställning där och är mycket nöjd. Dom är proffesionella, vet inte hur dom ligger till prismässigt. Jag åkte ju dit med mussen så det är ju svårt att jämföra med en modern bil. Men ta en titt på sommardäcken innan du gör nåt så du inte åker dit i onödan.