Calibraägare (gäller ej turbocalibra ägare)

JohnnyN Rutinerad medlem
12 mars 2005 · 1 938 Inlägg

carnageman skrev:
Håller med deJ!

ZeeRoW skrev:

calibra_nox skrev:
Varför skulle inte chip och effektavgassystem ha nån inverkan på 8v och 16v? va? min Calibra är isf ett rullande bevis på att de har effekt! tongue

Tjena. Skulle vara roligt om du lade upp bänkpappren i tråden eller på din bils sida så vi får se!

Det skulle jag absolut göra med en gång om jag hade en scanner tongue

mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Vad spelar det för roll om en Opel Omega gör 0-100 på 6 sekunder ??? Det är väll knappast en bil som en ungdom frivilligt kör även om den har 1000 hästar under huven... Ungefär som att en 18 åring skryter med att han har en Fiat Multipla som toppar 350...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
redlable
12 mars 2005 · 52 Inlägg

mrcelica: hehe sant tongue men 350duvor under huven är ändå ngt att komma med big_smile

carnageman Rallyförare
17 mars 2005 · 1 075 Inlägg

6.8sekunder finns film på det: www.sr1.se/1-100.wmv

Ken-1 skrev:

carnageman skrev:
Anledningen till att jag "klankar" är för att jag som opel entusiast gick in och kollade på alla calibror och kunde direkt se alla förbannade överdrifter.

Hmm dina egna ord: "alla förbannade överdrifter", kollar man här http://www.garaget.org/?car=4211 så ser man att du angivit 0-100 tid på dryga 6sek för din Opel Omega MV6.

Nu är det väl så att MV6:an gör 0-100 på lite över 9sek? Hittade siffror på 9,8sek vid en snabb google sökning. Lite på 6sek är det inte iallafall, eller?

Kanske du ska se till att du själv inte far med osanning innan du börjar klanka på andra?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Martin83 Kadett Freak
17 mars 2005 · 129 Inlägg

www.sr1.se funkar ju inte ens johan...fixa!

Kadett GSi 16v
Martin83 Kadett Freak
17 mars 2005 · 129 Inlägg

carnageman skrev:
6.8sekunder finns film på det: www.sr1.se/1-100.wmv

Ken-1 skrev:

carnageman skrev:
Anledningen till att jag "klankar" är för att jag som opel entusiast gick in och kollade på alla calibror och kunde direkt se alla förbannade överdrifter.

Hmm dina egna ord: "alla förbannade överdrifter", kollar man här http://www.garaget.org/?car=4211 så ser man att du angivit 0-100 tid på dryga 6sek för din Opel Omega MV6.

Nu är det väl så att MV6:an gör 0-100 på lite över 9sek? Hittade siffror på 9,8sek vid en snabb google sökning. Lite på 6sek är det inte iallafall, eller?

Kanske du ska se till att du själv inte far med osanning innan du börjar klanka på andra?

jag kan intyga att Carnagemans Mv6 inte är så sölig att den gör 0-100 på 9sek..min morsas 945 2.3 gör det fan å den har bara 136hk..jag tror på mer på 6.8 sek

Kadett GSi 16v
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang