4754
Sök

Fråga bmw toppar

Bessewisser
556 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
hallå!

Sitter och kollar runt på blocket lite och jag ser att många säljer jättefina bmws från 88 - 92 för bara några tusen.. problemet med alla bilarna är att topplockspackningen är dålig..

Frågan är, är det så svårt att byta den på dom bilarna så folk väljer att sälja dom istället för att fixa upp dom och byta packningen? Eller är det så att det är något mer som går sönder/gått sönder som att toppen har blivit skev eller nått så det blir skitdyrt?!

//SkyNard

How low

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 december 2007
vanligt att dom kört bilarna i kok som är väldigt lätt hänt på dom BMWs och formodligen så har toppen blivit skev som händer fruktansvärt lätt på domma BMWs det me tongue
på en polares 325a blev det dyrt
ca 10k då han fick byta topp och tror det var ventilerna som gick åt skogen me men osäker på det

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
3 december 2007
Det gör du på under en timme, men ofta så är där inget fel på packningarna på dom bilarna. Brukar vara toppen som är sprucken, speciellt om det är 2,5 liters motorn (525/325).
Om man håller tungan rätt i mun, men säg 6 timmar annars?
Senast redigerat av DrKamikaze (3 december 2007)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 december 2007
Bytte topp på min 325:a, det låter krångligt med Vanos och sådant jox, men var i själva verket rätt simpelt. Att göra det på en dag är inga konstigheter, men som alltid så kan ju skruvar sitta fast och specialverktyg saknas.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 148 Inlägg
3 december 2007
Inte alltid det är fel på packningen som det redan står i tråden. Kolla att block eller topp inte är skevt för då börjar det dra iväg.

Sök