6833
Sök

Växellådeproblem på ford scorpio

4 299 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
De e så har att jag ska hjälpa en polare att fixa hans Ford Scorpio 2.9 Ghia (automat).

Problemet med den är att den vill inte växla upp från ettan. Så det är bara ettan och backen som funkar.

Just nu lutar det åt att byta lådan, men den ska tydligen redan blivit bytt för inte allt för länge sen. Så finns det något annat som kan ha pajat, nåt som inte innebär att byta hela lådan???

E tacksam för svar.

4 299 Inlägg
4 299 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
Har hört att de finns 2 sensorer på växellådan, tror de va in och out sensor. Kan det va dom som är trasiga???

7 100 Inlägg
7 december 2007
Rallyhalle skrev:
Har hört att de finns 2 sensorer på växellådan, tror de va in och out sensor. Kan det va dom som är trasiga???

dålig olja kanske?

för min är seg som tusan på att växla,kan stå ett bra tag innan ja kommer i väg!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

4 299 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
bmx skrev:
Rallyhalle skrev:

dålig olja kanske?

för min är seg som tusan på att växla,kan stå ett bra tag innan ja kommer i väg!

Hmm, okej. Har hört från många nu att just oljan kan va kass, blir väl att testa byta den smile

Tack för svaret bmx, uppskattas wink

162 Inlägg
7 december 2007
bmx skrev:
Rallyhalle skrev:

dålig olja kanske?

Titta på oljan, den ska vara röd.
Och vad gäller din seghet beror det nog på att "kanalerna" (vet ej vad det heter) börjar att slagga igen + att det är utslitet i lådan. Har haft samma problem.

7 100 Inlägg
7 december 2007
Rallyhalle skrev:
bmx skrev:
Rallyhalle skrev:

dålig olja kanske?

Hmm, okej. Har hört från många nu att just oljan kan va kass, blir väl att testa byta den smile

Tack för svaret bmx, uppskattas wink

kan vara filtret som kan vara igensatt ochså,men byt olja ocj filter i lådan till och börja med smile

de e lungt cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 600 Inlägg
7 december 2007
atumat lådorna är väldigt dåliga på scorpio tyvärr =/  skulle gissa på att det bara är att bytta den.  men prova att bytt olja och så först kan ju bara vara det smile hoppas vi på lycka till. finns säker nån annan som kan detta bättre än jag .

gör som jag kör gubba racer=)

202 Inlägg
8 december 2007
klimpan skrev:
atumat lådorna är väldigt dåliga på scorpio tyvärr =/  skulle gissa på att det bara är att bytta den.  men prova att bytt olja och så först kan ju bara vara det smile hoppas vi på lycka till. finns säker nån annan som kan detta bättre än jag .

Varför är lådorna på Scorpio dåliga?

2 600 Inlägg
8 december 2007
Nisse-h skrev:
klimpan skrev:

Varför är lådorna på Scorpio dåliga?

dom är för klena dom håller inte så många mil som dom borde. sen precis vad som gör att dom inte håller så länge vet jag inte.

gör som jag kör gubba racer=)

4 299 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Okej, tack för tipsen. Ska ta och börja me å kolla dom här grejerna så får vi se vad som händer smile

280 Inlägg
8 december 2007
Kan vara någon vakumslang som har lossnat eller gått av också,

/Fredrik

4 299 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Okej, tack för tipsen. Slipper man kanske byta hela lådan i onödan wink

Sök