3102
Sök

Idé till alla som tjatar om falska dumpar...

736 Inlägg
26 januari 2006
Trådstartare
En tanke till alla som vill ha pysljud när man gasar. På min volvo så sitter det en "PET-flaska"-liknande lådda som håller vacum i värmepaketet till pnymatiska styrningen av grejor. Tar vacum ur insuget via en slang. Där sitter även en backventil. Dock är backventilen lite sliten så när man trampar gasen så att spjället öppnas, försvinner ju allt vacum i insuget. Då det fortfarande är vacum i "PET-flaskan" och backventilen läcker pyser luft in i flaskan när man trampar gasen. Ger ett ganska tydligt 2 sekunder långt pysande som är riktigt fränt!

Visst hörs det när man gasar och inte när man släpper på gasen, men hörs tydligt i bilen och låter faktiskt riktigt tufft!

SSS -12
3 217 Inlägg
26 januari 2006
Låter som en hemsk patentare! Köp en turbo om man är så fruktasvärt ute efter pys, pysen! Öhm... tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
27 januari 2006
kul men inget för mej iaf ...... jag tycker att fuckface kan var tyst för sättet som du frasse skrev är ju lite billigare än att köpa turbo men visst har man råd kan man åka turbo men jag som inte är tok rik gör som sättet ovan!!! om assååå .............

///Widell

Wankel
1 080 Inlägg
27 januari 2006
widell1111 skrev:
kul men inget för mej iaf ...... jag tycker att fuckface kan var tyst för sättet som du frasse skrev är ju lite billigare än att köpa turbo men visst har man råd kan man åka turbo men jag som inte är tok rik gör som sättet ovan!!! om assååå .............

har man inte råd med turbo ska man inte försöka få andra att tro det

MDS Västerås

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
27 januari 2006
StiFf skrev:
widell1111 skrev:

har man inte råd med turbo ska man inte försöka få andra att tro det

Det finns sånna som mig som har turbo´n i högerfoten istället för i motorrummet...  =I:>)

671 Inlägg
27 januari 2006
Ett annat alternativ är göra pysljudet själv med munnen, klart billigast och vill man att de som är utanför ska höra så får man veva ner rutan.

5 710 Inlägg
27 januari 2006
Daniel skrev:
Ett annat alternativ är göra pysljudet själv med munnen, klart billigast och vill man att de som är utanför ska höra så får man veva ner rutan.

Japp smile
Åkte mycket elbil på min förra tjänst och då fick man verkligen tillfälle att träna, tyckte själv att jag fick ganska bra fason på det på slutet men frågan är om det är så mycket att imponera med.... wink
Lärde mig för övrigt att busvissla utan fingrar i truten oxo, MYCKET användbart.

Nä allvarligt, vad är det för magiskskt med dessa pysljud, kan någon förklara det för mig?

MVH Jonas
..............

Sök