Jag har lite problem med min turbokonverterade sierra. Allting fungerar bra mekaniskt men det är sprutet som krånglar.
Köpte ett smt6 för ett tag sen. Men det vill inte riktigt... Det känner av gasspjällsläget, men det vill inte alls veta vad varv är för något. Eller okej, jag får in någon sorts signal men den är konstig. Har testat ta RPM signalen från strömfördelarens mittersta kabel och då säger den 37rpm på tomgång med cylinderantalet inställt på 4???? Det händer ingenting om man växlar till low-level input.
Sen har jag testat ta RPM signalen från varvräknaren och då säger den runt 150rpm på tomgång, men då skuttar den runt hur som helst, mellan 100 och 300 på tomgång, och när man gasar lite far den ibland upp till 17000!!!
Förstår int hur jag ska få ihop det här, sitter bara och sliter mig i huvet, varven är ju det enda som fattas innan jag kan börja mappa. Och det är tråkigt att köra utan tryck som det är nu. Min 2.0L gamla fögg-motor som satt i förut gick bättre än vad den här gör nu

Ska man ta rpm-signalen från något annat ställe? Egentligen ska man väl ta rpm-signalen från vevaxellägesgivaren men när jag inte har en sådan... Och hur ska resten av inställningarna vara, som t.ex teeth per rev å teeth per fire. Men det har väl med vevaxelgivaren att göra!?
Är det bara någon inställning i programvaran som fattas?
Har läst massor med manualer och guider till smt:et men jag får det ändå inte att lira. Sen får jag det inte att fungera alls i windows, så jag måste köra dos-versionen, men det fungerar bra. Jag har testat med både windows 2000 och XP.
Det är en vanlig sierra sohc-topp med orginal sierra styrbox å strömfördelare från en -88:a.
Mera info om motorn står beskrivet på min sida.
/Sebbe