7766
Sök

Växellåda på min 142:a

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Som ni kanske tidigare uppmärksammat, så har jag nämnt att min låda e strulig och känns osynkad. Kan det bero på att bakre knutkorset är sopslut? Om så är fallet så kan jag sluta jaga låda. Knutkorset är verkligen sopslut, hela bilen skakar vid körning. Tacksam för eventuell hjälp. Mvh//Erik

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Snälla. Hjälp.....

4 Inlägg
14 december 2007
köp min roll
BW-35

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
sc-20 skrev:
köp min roll
BW-35

Älskar Borg Warner-lådor. Hade de i min Cossie Rwd. Är den lådan du har anpassad till 142?

3 235 Inlägg
14 december 2007
Det är väl enkellt att kolla, byt korset och provkör. Det är ju betydligt billigare och enklare än att byta lådan och sedan upptäcka att det var korset det var fel på...

Fast å andra sidan så ska nog inte lådan kännas osynkad, fast jag är ju ingen expert på bakhjulsdrivna bilar...

Du kan ju satsa på omfattande transmissionsservice: byt olja i bakaxeln och växellådan, och byt korset.
Hjälper inte det, så får du gå över till plan "B".

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
engolf skrev:
Det är väl enkellt att kolla, byt korset och provkör. Det är ju betydligt billigare och enklare än att byta lådan och sedan upptäcka att det var korset det var fel på...

Fast å andra sidan så ska nog inte lådan kännas osynkad, fast jag är ju ingen expert på bakhjulsdrivna bilar...

Du kan ju satsa på omfattande transmissionsservice: byt olja i bakaxeln och växellådan, och byt korset.
Hjälper inte det, så får du gå över till plan "B".

Jag vet, det sägs vara enkelt att byta knutkors. Får göra det i helgen. Är ju plåtslagare, inte mekaniker. Fast simpla grejor bör jag klara. Tycker inte heller att de borde göra så mkt, dock måste de ju bli ett helvetes glapp med tanke på hur mkt oljud det är. Transmissionsservice var också en tanke, kolla så att de finns olja i grejorna. Det kan ju vara en billig utväg. Iofs har jag hittat en fin låda för 500:-, så det är inga dyra grejor, men bara så man vet. Har aldrig gillat Volvo å gör det fortfarande inte, fick denna så snorbilligt och eftersom den är skattebefriad kunde jag inte tacka nej. Mvh//Erik
Senast redigerat av FordEsci (14 december 2007)

4 Inlägg
14 december 2007
den sitter i min 145 e big_smile

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
sc-20 skrev:
den sitter i min 145 e big_smile

Mm, gärna mer info. Manuell eller automat? Pris mm....

4 Inlägg
14 december 2007
BW-35
automat...
den har stått i några år
men jag tror inte att det är nått
fel på den annars än det,
å du ja har en kompis som kanske har en manuell låda....
eeeh just ja, lådan e en -72:a (USA-export)
det är en trestegs,
den sitter i min 145:a.
pris: ge bud (från 1:- till en miljon)
jag har lektion nu men jag kan ju berätta mer efter kl.21

Bilplåtslagare
324 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
sc-20 skrev:
BW-35
automat...
den har stått i några år
men jag tror inte att det är nått
fel på den annars än det,
å du ja har en kompis som kanske har en manuell låda....
eeeh just ja, lådan e en -72:a (USA-export)
det är en trestegs,
den sitter i min 145:a.
pris: ge bud (från 1:- till en miljon)
jag har lektion nu men jag kan ju berätta mer efter kl.21

Ja, automat är inte intressant ändå. Tack för hjälpen i vilket fall som. Mvh//Erik

4 Inlägg
14 december 2007
ok:cool:

Sök