3337
Sök

väghållning till 9-3 -99

115 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Har nyligen inköpt en 9-3 -99 2,0T. Dock så suger ju väghållningen när man kommer upp i hastighet.

Vill förbättra väghållningen så den inte blir så "svajjig" högre hastigheter. Dock vet jag inte om det räcker med bara nya fjädrar som sänker typ 35 mm, eller om man behöver helt nya dämpare ( gasdämpare så att säga ). Har inte så över stark ekonomi så det blir ett dyrt inköp med helt nya dämpare.

så frågan är ju helt enkelt, räcker det bara med fjädrar eller behövs helt nya dämpare?

givetvis handlar det utseende med wink hehe.

Administratör
11 968 Inlägg
18 december 2007
Fjädrar och dämpare gör inte så mycket tyvärr. Gamla 9-3 är lite svajig av sig, särskilt under acceleration (och framför allt i kombination med chip osv). Jag tror dock att nya styvare bussningar i framvagnen hjälper en del, men helt bra blir nog svårt att få tyvärr.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 230 Inlägg
18 december 2007
har ingen aning hur saabarna är men min var svajig som fan med i 140+.. bytte till säknings fjädrar 30mm.. hjälpte grymnt mycket, svajjar knappt nå alls nu. billig å bra lösning:D

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 164 Inlägg
18 december 2007
De finns en hel del att köpa till og9-3 och de man ska köpa är styrväxel bussningen i powerfles, hjälpram under och gärna ett stabilare stag för styrväxeln med.
Sen är de powerflex i framvagnen eller köpa andra länkarmar.
Racestuff har dom andra länkarmarna medans resten finns hos speedparts.
Sen är de ju att rekomendera H/R sänkning med koni dämpare runt om. Då är den riktigt bra sen

MVH

F

Sök