Kall 740 går OK, varm hackar varvar inte ut; går skit

Roghan
31 januari 2006 · 4 Inlägg

Går inte när den är riktigt varm, avgassystemet verkar bli väldigt varmt och luktar bränt också?
Kollade med tändinställningslampan och tändningen missar ofta och mycket på alla cylindrar?
Några ideér?

//Rogga

Sharky
31 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Årsmodell? Förgasare/Insprutning?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Roghan
31 januari 2006 · 4 Inlägg

Sorry, missade lite info:

Årsmodell: 1988
elektronisk insprutare
katalysator
lambdasond

EbbeW
31 januari 2006 · 86 Inlägg

Mät på lambdasonden! Prova att koppla ur sonden. Enkelt då det bara är en sladd som behöver dras ur kontakten. Provkör. Skillnad?
Ebbe

Sharky
31 januari 2006 · 10 287 Inlägg

I vilket skick är fördelare , tändkablar och stift?
Om gammalt skit = byt rubbet.

Jag skulle också provmäta vattentempgivaren till sprutet....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Roghan
31 januari 2006 · 4 Inlägg

Tack för tipsen!
Skall mäta och kolla lite ikväll

Stift, fördelarlock, tändkablar har gått max 1000mil

Grejen är att den går sämre och sämre när den blir varmare tills den inte går alls, bara hackar.

Sedan så känns alltså en tydlig bränd lukt från avgassystemet.

EbbeW
31 januari 2006 · 86 Inlägg

Som sagt, kolla lambdasonden!

carawelle
1 februari 2006 · 460 Inlägg

fungerar bränslepumpen inne i tanken som den ska?
slangen mellan tankpumpen och tankarmaturen inne i tanken kan läcka.
Även den"vanliga" pumpen under bilen kan ge för lågt tryck.

Mr . Horsepower
1 februari 2006 · 3 Inlägg

sitter det automatchoke så ta bort den på EN gång..!!! montera bort allt som har med den och göra..!! sen när du ska prova, så måste du få bilen till rätt temperatur på motorn innan du provar..!! har en audi 100cc med det felet...går sm en klocka när den är kall, vilket är chokens uppgift, och när den blir varm så går den skit, eftersom choken stänger till alla luftvägar som motorn behöver för att hålla rätt temperatur..!! tempmätarn ska på dom flesta bilar iaf stå på mitten av hela sträckan..! prova efter det!! smile

Sharky
1 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Näää. Han har ingen automatchoke. Däremot en kallstartsspridare som kan ha hängt sig.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
J_Storm
1 februari 2006 · 294 Inlägg

loppa på tändstiften ??

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Låssmeden
1 februari 2006 · 11 Inlägg

ja tror de e katten som e igensatt!!! mkt som tyder på de!! kolla den.....

potatoesmc.com
Jeep CJ-5 "mud-fräsern" (1975)
Volkswagen Transporter T5 "Låspiketen" (2012)
4G63GalantGTI_R Avstängd
1 februari 2006 · 138 Inlägg

lmm..................

Roghan
1 februari 2006 · 4 Inlägg

Tack Ebbe! Det var uppenbarligen Lambdasonden. Jag mätte upp den; verkade inte rätt så jag kopplade ur den.
Nu går den bra. Bara att byta sond

Tack alla för alla tips!

//Rogga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang