8417
Sök

lamell/koppling ford sierra

435 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
en kompis har en ford sierra som slirar på kopplingen typ varvar fullt för att komma iväg sakta.
har en ford sierra som är typ skroten nästa å har tatt bort lamellen å tryckplattan från denna å de är samma har kollat upp de men min fråga är ska de inte va nå mönster på lamellen då den som satt i skrotforden är helt slät men lamellen ser inte tunn ut kommer de funka om den inte har dedära möstret som brukar vara på lamellen?

435 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
ingen som vet då jag inte kan nått så hade de vart bra med svar om de går att annvända de då hans ford är så himla rötten men nybes. så tänker han inte kosta på nya saker då den kanske inte kommer gå igenom nästa gång.

582 Inlägg
1 januari 2008
Jo det ska vara "mönster" i lamellen, men bara det finns material så ska det nog gå bra...

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

435 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
norpan skrev:
Jo det ska vara "mönster" i lamellen, men bara det finns material så ska det nog gå bra...

såg ut att vara mycke material kvar på den typ bara så att mönstret försvunnit kan nog va lite tendens till mönster kvar

Majestas
1 319 Inlägg
1 januari 2008
Ursäkta om jag använder tråden lite.

När jag växlar aningen agressivare i sierran så blir det som en litet "gnissel" Låter precis som att man står och börnar. fast under ett ögonblick.
Detta händer när jag slirar till lite, då jag inte hinner släppa kopplingen helt innan jag ger gas.

Någon som har nån aning om vad fan det kan vara ? smile

Team VeboTrim

582 Inlägg
1 januari 2008
Kopplings vibrationer i lamellen kan tjuta till lite, kanske lite trött tryckplatta?

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

321 Inlägg
1 januari 2008
_MaCCe_ skrev:
Ursäkta om jag använder tråden lite.

När jag växlar aningen agressivare i sierran så blir det som en litet "gnissel" Låter precis som att man står och börnar. fast under ett ögonblick.
Detta händer när jag slirar till lite, då jag inte hinner släppa kopplingen helt innan jag ger gas.

Någon som har nån aning om vad fan det kan vara ? smile

Sätter en femma på urtrampningslagret. Inget farligt men inte trevligt när de skriker så fort man kopplar smile

12 086 Inlägg
1 januari 2008
Kopplingen du beskriver kommer nog funka, men personligen skulle inte vilja göra allt jobb och sedan sätta i en "sådär" koppling. Risken för byte igen är ju ganska mkt större.

435 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Kopplingen du beskriver kommer nog funka, men personligen skulle inte vilja göra allt jobb och sedan sätta i en "sådär" koppling. Risken för byte igen är ju ganska mkt större.

ok men vi provar bättre att få bilen fungerande en att den bara ska stå där med trasig koppling.

Sök