8484
Sök

VW Lupo växellåds problem

551 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
En kompis frågar om jag visste vad som var felet på växellådan. Bilen är en lupo nyare modell, sån som man kan skifta mellan automat o manuell. Problemet e att den slutar driva helt plötsligt när man kör vanligt o den kommer i ett visst läge.. man kan köra med bilen iblan från början men sen helt plötsligt så ger den upp.. den har varit inne på verkstad i månad eller så och dom hittar inte felet. Så han undrar om det är något vanligt fel på dessa eller? Han tror själv att det är något hydraliskt i växellådan som klyddar.. om någon har en aning så hade det varit tacksamt om ni kunde hjälpa.

mvh

You can't B serious, oh K

945 Inlägg
5 januari 2008
generellt sätt så låter det ju som att det är nåt tryckfel i lådan, men den kanske har nån elektronisk styrning som spökar åxå.
Är en lite för ny automat för mig att uttala mig om egentligen.
Men vad har han den står på för verkstad då?
Om den står på VAG och dom inte har fått ordning på det efter 1 månad så tycker jag att han ska kräva att dom tar bilen till en automatlåde verkstad, alternativt gör det på egen hand.

blinka blått om du vill rejsa!

551 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
frågade honom igen, dom hade bytt hydralpumpen o lite andra smågrejer i lådan, 3 st databoxar... den har vatt inne i 4 månader på VW malmö sa han, dom har gjort arbete på bilen för 35000.. han vägrar o betala o de förstår jag, dom har ju bytat ut massor me delar som inte behövdes bytas.. nu ville dom skicka bilen till sundsvall för o fixa felet men det värsta av allt sa dom att han skulle betala transporten dit.. nu e han jääävligt förbannad och klart att man förstår honom!

You can't B serious, oh K

Sök