hur mycket effekt på en alpine swr-1242D

joliba_01
23 januari 2008 · 424 Inlägg

Som rubriken säger
Hur mycket effekt kan man trycka i den utan att den går sönder?
Alltså vanligt musik lyssnande inte något burp eller liknande?

http://12.4.198.133/S-K2pL8HulsKD/App/P … 500SWR1242

MVH Johan

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
BilstereoSEX
24 januari 2008 · 210 Inlägg

Det borde butiken du köpte den i kunna berätta..........men du kan alldrig ha för mycket effekt !

Använd dina öron !!!!

MVH  B i M

joliba_01
24 januari 2008 · 424 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
Det borde butiken du köpte den i kunna berätta..........men du kan alldrig ha för mycket effekt !

Använd dina öron !!!!

MVH  B i M

Ok dom sa att basen skulle klara av mitt steg så länge jag inte skulle burpa eller lyssna på någon negermusik
roll

Steget jag hämtar imorgon är ett GZNA1.2500D som ska lämna ca 1.300-1.400 wrms i 2ohm.
men jag får väl testa hur de blir. ingen annan som har testat alpine swr-1242 men skapligt mycket effekt

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
apoteket00 trucken
24 januari 2008 · 563 Inlägg

så länge du lämnar rätt typ av signal till basen...alltså ingen distad signal pga ex dålig ström...

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
jeens
25 januari 2008 · 27 Inlägg

ja har en sån bas i en sluten låda, mitt steg ger 600 wrms och de tycker jag låter riktigt bra!
går väl ställa "bas boost" på steget så de är väl bara lyssna dej fram tills de låter bra!

BMW 535i (1988)
joliba_01
25 januari 2008 · 424 Inlägg

jeens skrev:
ja har en sån bas i en sluten låda, mitt steg ger 600 wrms och de tycker jag låter riktigt bra!
går väl ställa "bas boost" på steget så de är väl bara lyssna dej fram tills de låter bra!

Ok. de gamla steget jag har lämnar 500 wrms + någon stans och tycker att de är lite klent. bas boost tänker jag inte använda något för de är inte bra för basen har jag hört. hur många liter hur du på din slutna låda då?

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
vw_performance Greve
25 januari 2008 · 1 058 Inlägg

jag vet att jänkarna kör med massa effekt på dom basarna, o det spelar som helsike! kolla realmofexcursion.com, finns massa videos.

PoLoud =D
joliba_01
25 januari 2008 · 424 Inlägg

ska bli intressant och se hur de låter med lite extra krut där bak. beställde ett optima yt idag som kommer att vara bak i skuffen. ett skiljerelä på de. får se om den nya 70amp generatorn pallar med de.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
Kornz Solfilmsmontör
25 januari 2008 · 947 Inlägg

jobba med gainen på steget...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
jeens
26 januari 2008 · 27 Inlägg

joliba_01 skrev:

jeens skrev:
ja har en sån bas i en sluten låda, mitt steg ger 600 wrms och de tycker jag låter riktigt bra!
går väl ställa "bas boost" på steget så de är väl bara lyssna dej fram tills de låter bra!

Ok. de gamla steget jag har lämnar 500 wrms + någon stans och tycker att de är lite klent. bas boost tänker jag inte använda något för de är inte bra för basen har jag hört. hur många liter hur du på din slutna låda då?

menade såklart att du kan ju ställa gainen på steget, då kan du ju reglera hur mkt bas den ska spela, men hittade inte ordet när ja skrev inlägget först..

BMW 535i (1988)
joliba_01
26 januari 2008 · 424 Inlägg

jeens skrev:

joliba_01 skrev:

jeens skrev:
ja har en sån bas i en sluten låda, mitt steg ger 600 wrms och de tycker jag låter riktigt bra!
går väl ställa "bas boost" på steget så de är väl bara lyssna dej fram tills de låter bra!

Ok. de gamla steget jag har lämnar 500 wrms + någon stans och tycker att de är lite klent. bas boost tänker jag inte använda något för de är inte bra för basen har jag hört. hur många liter hur du på din slutna låda då?

menade såklart att du kan ju ställa gainen på steget, då kan du ju reglera hur mkt bas den ska spela, men hittade inte ordet när ja skrev inlägget först..

Ok. jo för vad jag har hört så kan man knäcka basen ganska lätt om man kör med bas boost smile
gainen får jag labba lite med smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
jeens
26 januari 2008 · 27 Inlägg

joliba_01 skrev:

jeens skrev:

joliba_01 skrev:

Ok. de gamla steget jag har lämnar 500 wrms + någon stans och tycker att de är lite klent. bas boost tänker jag inte använda något för de är inte bra för basen har jag hört. hur många liter hur du på din slutna låda då?

menade såklart att du kan ju ställa gainen på steget, då kan du ju reglera hur mkt bas den ska spela, men hittade inte ordet när ja skrev inlägget först..

Ok. jo för vad jag har hört så kan man knäcka basen ganska lätt om man kör med bas boost smile
gainen får jag labba lite med smile

jo de är mkt möjligt!
mm följer de inte med till steget så du kan dra in gainen i kupén?
de har jag så har den ratten brevid mej så ja kan ställa om snabbt när ja vill beroende vad ja lyssnar på för musik..

BMW 535i (1988)
joliba_01
26 januari 2008 · 424 Inlägg

jeens skrev:

joliba_01 skrev:

jeens skrev:

menade såklart att du kan ju ställa gainen på steget, då kan du ju reglera hur mkt bas den ska spela, men hittade inte ordet när ja skrev inlägget först..

Ok. jo för vad jag har hört så kan man knäcka basen ganska lätt om man kör med bas boost smile
gainen får jag labba lite med smile

jo de är mkt möjligt!
mm följer de inte med till steget så du kan dra in gainen i kupén?
de har jag så har den ratten brevid mej så ja kan ställa om snabbt när ja vill beroende vad ja lyssnar på för musik..

Men de man drar in i cupén är ju bas boosten. och den höjer vid en viss frekvens. Jag brukar inte använda dom för jag har blivit rekomenderad att inte göra de. jag har mörlighet att ställa de på sub utgången om jag vill ha mindre eller mer. kommer inte på just nu va den heter. vet att några av mina kompisar som har för litet steg till bas kör med full bas boost hela tiden för att de ska hända något. som någon har sagt att de inte alls är bra. kommer inte ihåg just nu varför men de finns säkert någon rackare här på garaget som kan förklara smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
loudness
26 januari 2008 · 4 554 Inlägg

jag har 1022 och den trivs med 500rms utan problem mindre bör du inte ha iaf tror den trivs med iaf 100 så kanske du kan vrida ner gain med lite

joliba_01
26 januari 2008 · 424 Inlägg

loudness skrev:
jag har 1022 och den trivs med 500rms utan problem mindre bör du inte ha iaf tror den trivs med iaf 100 så kanske du kan vrida ner gain med lite

ja, jag ska labba lite på måndag. ska lägga i steget då. alla kablar förutom de nya batteriet sitter i smile
tror inte att jag ska köra med full effekt iallafall men vi får se. som man ser på alpines hemsida så ska deras steg som ligger på ca 650-1000 wrms passa utmärkt till den här basen.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
joliba_01
27 januari 2008 · 424 Inlägg

Nu har jag testat steget och satan säger jag bara. viket tryck och kontroll de var på steget smile
kör på strax över 200mV på steget men har inte fått i de extra batteriet ännu så de kommer bara att bli bättre och mer stabil ström smile

steget rekomenderas starkt

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang