Mina 6*9:or spelar bara med basmembranet.

dember
5 februari 2008 · 37 Inlägg

Hej!
Jag köpte för ett tag sen ett par Sony XS-F6935, som jag satte in i min saab 900.
Men nu har jag ett litet problem. De spelar bara med basmembranet. Har de kopplade till ett 4-kanals slutsteg där också en 12'' bas sitter inkopplad.

Vad kan felet vara?

SAAB 900 2.0t -97
henke_99 Offroad Racing
5 februari 2008 · 3 122 Inlägg

Har du någon diskantsignal in till steget från stereon (vissa har ju en separat basutgång)? Har du aktiverat nåt delningsfilter någonstans i stereon eller på steget?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
båge montör och hobby mekaniker
5 februari 2008 · 2 672 Inlägg

ngt delningsfilter måste vara aktiverat på den utgången! kolla allt sånt så ska det nog funka! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
dember
5 februari 2008 · 37 Inlägg

Just det. stereon glömde jag skriva om tongue Det är en CLARION DXZ378RMP men tror inte det är något delningsfilter i den.

Jag har varit bak på slutsteget och krabbat. Bytt kanaler på basen och 6*9:orna. Satt igång/stängt av HP och LP-filtret. men inget hjälper hmm

SAAB 900 2.0t -97
BilstereoSEX
5 februari 2008 · 210 Inlägg

dember skrev:
Just det. stereon glömde jag skriva om tongue Det är en CLARION DXZ378RMP men tror inte det är något delningsfilter i den.

Jag har varit bak på slutsteget och krabbat. Bytt kanaler på basen och 6*9:orna. Satt igång/stängt av HP och LP-filtret. men inget hjälper hmm

Hallå där !

Skulle ja va som du så skulle jag åka till en butik .....där dom säljer bilstereo...!

MVH   B i M

dember
5 februari 2008 · 37 Inlägg

jo, jag får nog snart göra de tongue eller så får jag byta ut de gamla slutsteget.

SAAB 900 2.0t -97
ironhead volvoraggare
5 februari 2008 · 4 776 Inlägg

hur ser högtalarna ut jag kan tänka mig att du kanke behöver  delningsfilter på dessa  högtalare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
dember
5 februari 2008 · 37 Inlägg

ironhead skrev:
hur ser högtalarna ut jag kan tänka mig att du kanke behöver  delningsfilter på dessa  högtalare

http://www.sony.se/view/ShowProduct.act … A+Speakers

Kolla där.

SAAB 900 2.0t -97
henke_99 Offroad Racing
5 februari 2008 · 3 122 Inlägg

Börja med att testa slutsteget på en annan stereo, o testa även om högtalarna fungerar med ett annat steg eller en stereo du kan ju kanske om du har tillgång till testa ett annat steg på din stereo.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
saab900_nordic
5 februari 2008 · 1 Inlägg

på ett fyrkanalsslutsteg är det channel a och channel b. koppla basen på a och sätt a på basmode det ställer du in på den lilla knappen som du kan dra åt sidan. och 6x9orna kopplar du på b och ställer in in channel b på diskant istället för basmode.
då ska det funka....

dember
5 februari 2008 · 37 Inlägg

Tack för svaren. Ska gå ut och prova det någon dag tongue

SAAB 900 2.0t -97
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang