Montera slutsteget på baslådan - en bra idé?

andreas_gbg_
15 februari 2008 · 1 634 Inlägg

Bara att skita i det mesta man läser här och bilda sig en egen uppfattning med sunt förnuft. Fråga själv en massa konstiga saker här förr och fick massvis med underliga svar. Tills slut bestämde jag mig för att testa själv istället om jag undrade över något och lära mig på det viset. Tänk va långt man kan komma med sunt förnuft.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
15 februari 2008 · 2 009 Inlägg

BilstereoSEX skrev:

BMTech skrev:

BilstereoSEX skrev:
Hmmmm....Tycker inte det har stor betydelse...........Största  O första nybörjar felet !

Lös en bra instalations handling av bilstereo......skulle bli sååå förvånad om det stog .....sätt stegat på BASLÅDAN !!!!!!

Antingen har man inte någon som hällst kännsel i handen om man inte känner vibrationerna ...eller så har man en jävligt dålig bas !

MVH / Pierre

Tjamed 31 år på nacken och ca 15 kompletta installationer kan man väl knappast kallas för nybörjare...?
Hur är det fatt idag mens...?
Jag har aldrig haft ett steg som gått sönder.
Visserligen har jag inte monterat steg på en låda på länge men det är mest ur estetisk synvinkel.
Ett slutsteg som är gjort för att sitta i en bil med allt vad det innebär klarar oxå sitta i en vibrerande miljö.
Får du mycke reklammationer på steg så byt märke istället för att skälla på att kunden monterar sakerna fel..

Hmmm.....Kan inte minnas att jag skällt på någon kund !
Bara det att jag skulle alldrig rakomendera att sätta steget på en Baslåda !
Rätt amatörmässigt att sätta det där .....inte så jävla snyggt häller !
MENS................haahahahahah   nix alldrig haft................?Blöder ballen då ?

Jag påstog inte att steget går sönder .......men med tanke på allaandra vibbar i bilen så kan man ju försöka bespara steget från mera !


Ta det inte så allvarligt .....men skulle va NICE om fler läste om bra instalationer !

Ha en bra dag / Pierre

Har aldrig skrivigt att jag rekommenderat att sätta det där tycker med det ser skitilla ut.
Bara att det har smärre betydelse.
Vilket du högg på direkt men verkar ha ändrat uppfattning i nu...?
Men med attityden verkar du ha svår PMS för att klanka ner på folk utan att ha kött på benen tyder ju bara på egen osäkerhet i att man måste försöka visa sig bäst när man i själva verket är sannerligen osäker.
Så läs ordentligt tänk sedan efter först innan du skriver.

Senast redigerat av BMTech (15 februari 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Herr_Nilzzon
15 februari 2008 · 329 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Bara att skita i det mesta man läser här och bilda sig en egen uppfattning med sunt förnuft. Fråga själv en massa konstiga saker här förr och fick massvis med underliga svar. Tills slut bestämde jag mig för att testa själv istället om jag undrade över något och lära mig på det viset. Tänk va långt man kan komma med sunt förnuft.

Mvh Andreas

Det var nog det bästa svaret jag har läst på det här forumet......
men idagens lägge tror jag inte folk kan tänka själva.. och dom dom frågar är massa förstå sig påare som sitter framför datorn som inte har rört en skruv själva...

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 760 "V8" (1983)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
AeroMalm BMW fantast
15 februari 2008 · 1 172 Inlägg

jag har mitt steg på lådan och farsan med.. haldrig klabbat.. många polare som ahr det så med...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Herr_Nilzzon
15 februari 2008 · 329 Inlägg

AeroMalm skrev:
jag har mitt steg på lådan och farsan med.. haldrig klabbat.. många polare som ahr det så med...

ja men köper man skit steg som dom fuskar ihop så är det klart att dom går sönder och då är det ju lätt för dom som säljer dom att skylla på att dom har skakat sönder... så slipper dom ju stå för garantier... med mer..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Volvo 760 "V8" (1983)
twin_cam Smålänning
15 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Sätt det bakom baslådan på baksätets ryggstöd smile Där har jag mitt, och det funkar prima big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
rickylicious Webbutvecklare
16 februari 2008 · 2 369 Inlägg

twin_cam skrev:
Sätt det bakom baslådan på baksätets ryggstöd smile Där har jag mitt, och det funkar prima big_smile

Två nackdelar med det. För det första så har baslådans rygg precis samma lutning som baksätet på saaben så dom står nästan emot varandra hur fint som helst, like a glove smile Känns synd att behöva sätta något där emellan. För det andra så fäller jag fram sätena ibland och lastar saker, då blir det lite jobbigt att lasta saker på slutsteget som då vipps ligger där smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang