godis till s2an

Raemous
16 februari 2008 · 46 Inlägg

Tänkte gå igenom s2an nu innan säsongen. Och tänkte råd fråga lite på forumet om vilka olja/ stift, filter etc man ska köra på. Bilen är lite små trimmad. 92(3b) som är chippad 3"dp och 3" avagas etc laddtryck. 1.1bar.

1. Motor olja? Helsyntet 5w-30?? Märke??
2. Växelådsolja? 75w-90? märke?
3. Backlumpsolja? spelar det roll vilken sort?
4. Tändstift? bosh eller ngk? hur måna elektroder? platina?
5. Oljefilter/bränslefilter? spelar ingen roll var jag köper det?

MVh//rasmus

It`s not the fart that kills you it`s the smell
Projekttråd: http://forum.attitudemotorclub.com/view … 2867#72867
vaughn
16 februari 2008 · 674 Inlägg

4. platina stiften funkade för mej vid 340hk... de jävligt bra
5. orginal bränslefilter är hur stort som helst så de köper du också ett org igen bara

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Brolle
16 februari 2008 · 1 Inlägg

Tjenare, till motorn kan jag rekomendera mobil 1 5w50 fullsyntet, mycket bra pris på den tycker jag. Har även kört med castrol edge sport 10w60, dyr!! och castrol (gtx?) magnatec 5w40.
Växellådsolja köpte jag från mekonomen för 2säsonger sedan, shell getriebeol 75w90 men ska nog byta i vår och då tror jag det blir castrols växellådsolja som jag har för mig heter taf-x men är osäker.
Bakklumpsolja köpte jag oxå på mekonomen, castrol hypoy LS 90.

Oljefilter, bränsle och luft har jag köpt både orginal och från mekonomen, skiljer inget i pris i strot sett så de är för egen del bara en fråga om tillgänglighet!
Samma med tändstiftten som är från mekonomen och bosch f5dpor är det som gäller!

Lycka till med servicen. Mvh Jonas

efter regn kommer solsken
Koop
16 februari 2008 · 1 867 Inlägg

Gå efter vad mekonomen har, det funkar för rejäla effektuttag.
Magnatec eller Edgeolja, till bakklump, låda och grejer så skulle jag rekommendera Redline, om du kör på Redline shockproof får du skitfin olja, annars är deras 75w90 riktigt bra också.

Stiften är det ingen tvekan på. Bosch F5DPOR. Dyrt, men också dom enda stiften som funkar bra i dessa motorer.
Fråga mekonomenkillen om han kan ta dom från ABR så blir priset lite bättre.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang