3242
Sök

Startproblem Lancer GTI

9 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
Goddagens! Jag har lite problem med min Lancer GTI! Det är en 92 års modell som gått 18000 mil.. det är så att om jag kör en längre sträcka med bilen och sedan låter den stå i typ 6-8 timmar så finns det ingen chans i världen att få igång den igen.. för 4 månader sedan när jag köpte bilen gjorde vi en service på den med byte av olja, tändstift, luftfilter och typ alla andra vätskor man kan byta..

Det här problemet brukar bara visa sig då temperaturen är strax under fryspunkten.. om jag sedan låter bilen via en hel dag sedan jag stängde av den sist så startar den helt utan problem!! häromdagen när den inte startade provade vi med startgas, vi kollade om den fick gnista genom att ta ut ett av tändstiften, den fick bränsle också så jag har ingen mer idé om vad som kan vara problemet..

Är tacksam för all hjälp!!

Avstängd
138 Inlägg
20 februari 2006
kolla felkod.... mellan stift 1 o 12.... på ecun.. beskrivning finns på autodata.... sök på det så ser du hur man läser felkoder..

någon tempgivare som indikerar fel kanske??

9 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
det ska jag kolla upp! För övrigt så startade den inte nu 3 dagar senare heller, trots att den har fått vila! Visserligen är det inte så mycket batteristyrka kvar efter att ha försökt starta den 20 ggr.. Får låna batteristyrka av någon kompis o försöka igen!

Jag har senare även läst att tändkablarna på japanska bilar är väldigt känsliga för fukt vilket också kan vara en anledning til varför den inte startar..

Tack för hjälpen!

21 761 Inlägg
22 februari 2006
Då rekommenderar jag dig att ladda upp batteriet åtminstone, det mår väldigt dåligt av att vara urladdat.

Nyaste forumtrådarna

Sök