avgassystem volvo s60 2.4T -01

zzzoder
26 februari 2008 · 358 Inlägg

Har planer på att byta ut avgassystemet på bilen.. till en början från katt och bakåt. Men har även börjat fundera på andra detaljer och skulle behöva lite tips och åsikter..

Bilen:
Volvo S60 2.4 T - 2001.   : ca 18.000 mil.    chippad till 245 hk i dagsläget.

* från katt och bakåt.. vilken dim? , har läst endel om att 3" inte ska vara ngn hit. dock de jag är mest intresserad av i dagsläget..

* racekatt eller sportkatt ?

* downpipe, varför bytas? vad kan jag vinna på detta?

* extraktorgrenrör. Var får jag tag i detta till en s60 ? har letat utan att funnit. Kanske bara är jag som är blind. men hjälp mig gärna.. Vad kan detta ge i effekt?

Vilken dim. rekomenderas i ett helvägssystem respektive halvvägssystem med min prestanda på ca 250 hk?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
johan-s70-t5
26 februari 2008 · 299 Inlägg

3" downpipe kan väll me lite tur ge lite effekt katt å bakåt e la mest för ljudets skull......extraktorgrenrör är väll mest för bilar utan turbo????

har en polare som kör 3" hela vägen från turbon riktigt skön sång i de kan jag lova han har köpt sitt på jt-tuning

H.T
26 februari 2008 · 197 Inlägg

Jag har 3" på min bil. Låter bra tycker jag. Om den ger mer effekt vet jag inte men de känns som de o de beror nog på att de låter så trevligt när man gasar på..........

Mazda Mx-5 (2006)
mattan_
26 februari 2008 · 17 Inlägg

lånar tråden lite. är också intresserad av att byta avgassystem men vill kunna använda bilen längre sträckor med så hur mycket låter det med 3" alt 2,5"? är på jakt efter något som låter när man gasar ?

Ricky
26 februari 2008 · 1 062 Inlägg

mattan_ skrev:
lånar tråden lite. är också intresserad av att byta avgassystem men vill kunna använda bilen längre sträckor med så hur mycket låter det med 3" alt 2,5"? är på jakt efter något som låter när man gasar ?

ett 3tums med två ljuddämpare låtar som skulle kunna vara nåt för dej.  låter lite dovare än orginal.

Crall julgran
26 februari 2008 · 214 Inlägg

Jag kör 3" med 2 ljuddämpare, låter fint enligt mig. Men ska man åka längre sträckor kan det kanske bli jobbigt om man inte gillar ljudet, för det brötar ju lite inne i bilen också.

H.T
27 februari 2008 · 197 Inlägg

Om man kör med halvsats så låter de inte så värst mycke i bilen tycker jag men vid byte av Framrör så låter de mer i bilen o kan upplevas störande.

Mazda Mx-5 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang