3019
Sök

Clio Sportline -02 Ojämn / ryckig körning ??

1 Inlägg
21 februari 2006
Trådstartare
Tja !!

Har en fräsch och välvårdad Clio 1,6 Sportline -02 som har gått 6500mil. Men jag har ett problem med denna bil som gör mig galen. Se om någon av er känner igen detta och kanske vet vad det kan vara för fel på den!

1 -När det är väldigt kallt ute så vill den inte starta ibland på första täningen, och jag tror att det kan vara för att den har ett för låg tomgång.

2 -Den gasar lite av sig själv ibland.

3 -Den åker ojämt i ca 5min när den har stått över natten på alla växlar.

Ska lämna in bilen för en felsökning men det skulle vara nice att veta lite själv innan man åker dit :o) Så man inte blir helt blåst ....

Clio 1,6 Sportline - 02

Lada-missbrukare
566 Inlägg
22 februari 2006
På nyare Renault (Framförallt Clio, Laguna och Megane) brukar ofta nån av tändspolarna pajja... Nån form av kvalitets-brist... Har själv praktiserat på Renault-märkesverkstad en del under studietiden...Å så gott som ALLA Renault som skickades dit pga ryckig gång hade nån tändspole pajjat på... Dom beter sejj mystiskt...ibland funkar dom ibland inte...men de löser sejj me en ny å fräsch spole..smile
Minns inget exakt pris...men kan gissa mellan tjaa 500 å 1000 kronor per spole... på ett ungefär...
Senast redigerat av Lada Tuning (22 februari 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

199 Inlägg
23 februari 2006
Det är framför allt 1.6 16v-motorn som äter tändspolar. Tyvärr kostar dom över 1000-lappen att köpa. Gå in på Club Renault Sveriges forum och sök på ditt problem. Du får flera timmars läsning.

Sök