knackande audi 80-92a

YerX
26 januari 2006 · 19 Inlägg

Hejsan..
Tycker min bil knackar(tickande) lite mycket på tomgång
Ljudet följer med även på höga varv hör jag..
Har inte märkt av ljudet förut..
Nån som har nån ide va de kan vara?

bumpe Lastbilsmekaniker
6 februari 2006 · 3 878 Inlägg

Troligtvis är det ventiltryckarna för har du hydraliska så kan de "kladda ihop" invändigt, bästa sättet är att ta isär dem o göra rent. Fast oftast så brukar det inte vara någon fara...

EbbeW
6 februari 2006 · 86 Inlägg

Länge sen oljebytet? Gör några oljebyten med ett par hundra mils intervall. Enklare än att plocka isär tryckarna och det brukar hjälpa.
Ebbe

uLLved Audifil.
7 februari 2006 · 123 Inlägg

Kan också vara ventilspelet som behöver justeras. Ingen större fara vid detta fall men kammen kan slitas fortare än vanligt

Toresbo
28 februari 2006 · 261 Inlägg

går ej att justera ventilspelet på en Audi -92.. hydrualiska lyftare..

dalmasens
28 februari 2006 ·

hade så på min gamla gt jag hade med. jag bytte olja å "polerade" pinnen i vakuumpumpen för bromsarna. Med polera mena jag att ta bort allt kläck som har fastnat på den. Sen så försvann de för mig i alla fall. men de kan ju vara ventilerna med.

Goffen Administratör
28 februari 2006 · 2 974 Inlägg

dalmasen det du beskriver gäller ju bara dom 5cyl för dom 4cyl kör med vanligt vacuum från insuget i sina bromsar.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
LarraN
1 mars 2006 · 46 Inlägg

en lyftare kan vara kass med

sorken
1 mars 2006 · 251 Inlägg

pröva med att slå i en burk med omega oljeförstärkare..det är nog ventillyftarna som e kassa å dom går inte att justera då dom e hydraliska

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a
bumpe Lastbilsmekaniker
1 mars 2006 · 3 878 Inlägg

Det skulle även kunna vara så att du tog fel bil på parkeringen och hittade en diesel tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang