undrar lite om slutdämpare..

skitunge ...
6 mars 2006 · 82 Inlägg

Tja.. Hade tänkt att sätta dit en ny slutdämpare på min golf.. Jag skulle vilja ha en bra slutdämpare som inte kostar skjortan.. Jag vill att den ska bullra lite fint.. Man inte så att man blir störd av den när man kör långa sträckor.. eller så att man hör den  från andra sidan stan..
För de lär ju bli lite fånigt om man hör ett dån nerifrån gatan och så kommer de kommer en golf gti med 115 hästar...

tack /Erik

Modopopcorn
6 mars 2006 · 163 Inlägg
skitunge ...
7 mars 2006 · 82 Inlägg

Hur gör man för att sätta dit en japsdämpare i stället för orginal igentligen.. Jag menar dom har ju inga sånna där fästen som de är på bilspecifika dämpare..

tacksam för svar..

/Från en utan koll=)

Karlzzon The One Evolution
7 mars 2006 · 1 627 Inlägg

fäste får du göra eget sen får du ju köpa en omvandlare på från orginalsystem till nya storleken

Fäll ner pungen och landa
skitunge ...
7 mars 2006 · 82 Inlägg

ok.. jag mistänkte de.. är det någon som har en bild på hur det kan se ut?

goffy
7 mars 2006 · 324 Inlägg

kolla här har feta slut dämpare (evil 666) grymt feta har själv köpp 2st presis bra priser och snabb läverans. http://www.creatix.se/

Modopopcorn
7 mars 2006 · 163 Inlägg

På saaben som jag hade så använde jag ett spikband och drog runt ljuddämpar klamret som följde med och satte den sedan med spikbandet i orginal fästet.

skitunge ...
8 mars 2006 · 82 Inlägg

Men finns det inga som säjer färdiga dämpare till golf utan att man måste köpa ett helt avgassystem?

AudiQueen
8 mars 2006 · 28 Inlägg

det finns ju en del "original" sportdämpare men det e ju inget avancerat att hänga dit en typ666
men som sagt kolla dalhems racing dom har anpassade dämpare

*Täck mig jag ska byta fil*
wallden_66 mr
9 mars 2006 · 146 Inlägg

Jag hittar inte Evil 666 på creatix.se roll

Earons Servicetekniker
9 mars 2006 · 300 Inlägg

wallden_66 skrev:
Jag hittar inte Evil 666 på creatix.se roll

www.dalhems.se säljer evil powers 666 slutdämpare.


//Erik

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
MB_190E Bara Bäst
9 mars 2006 · 31 Inlägg

Kolla med MH- styling dom har specifika till Honda Civic allefall...annars så rekomenderar jag stylingbutiken.se köpte min där...Lycka Till

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang