3035
Sök

vevhusfilter

295 Inlägg
9 mars 2006
Trådstartare
nån som vet vart vevhusfiltret sitter på en volvo 440 -90 ? och jag har sett att det finns sportvevhusfilter ^^ vad blir det för skillnad med ett sådant, har ett vanligt sportluftfilter och det vart ju fräsigt! big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

9 108 Inlägg
9 mars 2006
Brukar inte sitta vevhusfilter original, utan det är antagligen bara en slang som går in i spjällhuset.

469 Inlägg
9 mars 2006
eller luftburken

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 mars 2006
Vevhus filter är förbjudet.....jag kör dock med det då jag inte kan ha sluten pga av insuget men bara byta till besiktningen för dom släpper aldrig igenom dig med vevhusfilter....

Direktör
305 Inlägg
9 mars 2006
Bättre för motrn och köra med öppen vevhusventelation ! men olagligt som sakt...... min kärr gick igenom besiktingen med öppet filetter till vevhuset men han hadde en sömiong dag och upptäckte det inte tongue

Speed limit are only for pussy

671 Inlägg
9 mars 2006
Med en oljecatchtank och filter på den så ska det väl inte vara några problem i besiktningen

Studerande
463 Inlägg
9 mars 2006
ser dom en sån liten detalj? :S hade själv tänkt sätta dit ett vevhusfilter istället för att ha en slang som går till insuget. någon som vet ifall bilen går bättre med vevhusfilter än orginal? slits motorn hårdare?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 mars 2006
Daniel skrev:
Med en oljecatchtank och filter på den så ska det väl inte vara några problem i besiktningen

Totalt olagligt! den skall vara helt sluten pga av de avgaser som kommer ut därfrån.
Jag använder catchtank ENDAST för att slippa olja i hela motorutrymmet då det sprutar
bokstavligen olja ur vevhusen när jag varvar 10.000+........Oftast märker dom det
direkt om det saknas en slang på insuget men visst kan man dra en slang lite rörigt och försöka luras
men tror ej det lyckas jag byter till orginal insug och kör med sluten på besiktning....

Tror inte det ger effekt eller har några jättespeciella fördelar jag använder det för att jag måste
då jag har ett insug utan inlopp för vevhusvent.....kör med sluten så slipper du problem du kan
dra på en catchtank för att fånga upp "Slamm olja och annat skit" som far runt samt att det ser vackert ut med cachtank.Men för att få det lagligt blir det vevhus-->Catchtank--->Insug får alltså inte använda ett filter efter catchtanken heller....Btw Är inga nyttiga saker man andas in via vevhuset om man har filter! wink
Senast redigerat av MeloveGolf (9 mars 2006)

5 710 Inlägg
10 mars 2006
Nallen_sthlm skrev:
Bättre för motrn och köra med öppen vevhusventelation !

Och vad grundar du det på.....?

MVH Jonas
..............

Sök