7358
Sök

T5 i 740!!!

104 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Har funderingar på att dra igång att bygga T5 i en 740. Tänkte höra om det är någon som vet vilken modell man helst ska börja bygga på. Förgasare, insprut elelr turbo? Helst vilket sprut från början? Spelar det någon roll? tacksam för svar....

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

Rapidoz
688 Inlägg
23 april 2008
TurboNissen skrev:
Har funderingar på att dra igång att bygga T5 i en 740. Tänkte höra om det är någon som vet vilken modell man helst ska börja bygga på. Förgasare, insprut elelr turbo? Helst vilket sprut från början? Spelar det någon roll? tacksam för svar....

Du får nog utveckla lite, menar du med förgasare, insprut eller turbo?
Om du nu ska ta en T5a och stoppa i en 740 så kommer ju motorn i 740 inte ha någon betydelse..
Om möjligtvis inte boxen i 740 turbon hjälper till lite med installationen hmm

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 april 2008
TurboNissen skrev:

Du kan inte använda någon el från 740:n.  Cylinderantalet skiljer så det är inte görbart även med mappning...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 650 Inlägg
23 april 2008
Om du ska plocka i T5 så har du ju nästan allt i motorväg klart? kabelstammen tar man väl också från samma

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
24 april 2008
Spelar ingen roll vilken modell du tar så länge den inte är nyare än -88.
Och sen får du börja bygga om 850 kabelhärvan.
Lycka till smile

Sök