Ang. Toning av baklysen

liquisole
11 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Masterworks skrev:

liquisole skrev:
haha testade pånytt idag på ett annat cd-fodrals plast och det blev hur bra som helst big_smile, så jag tonade nu baklyktorna, får se hur ser blir bara när det torkat tongue hoppas det blir någolunda lika mycket tonat på båda tongue

Släng upp bilder när det e tort då!  big_smile

yes I will tongue tonade inte så mycket då jag tycker det ger "hey im a ragger" utseénde då big_smile nu när jag var o såg hur det såg ut så var ena mörkare en andra hmm dock kanske det beror på att ena har hunnit torka en halv timme längre tongue

liquisole
11 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

hmm joo.. blev sådär.. ;P klottade lite så måste fixa det senare samt tänkte lägga lite klarlack på imorn.. men här är en dålig bild ivarjefall.

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/tonat%20copy.jpg

Lardi SQ
11 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

hur mkt får man tona lagligt innan farbror blå klagar?

Ljudnörd!
twin_cam Smålänning
11 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Lardi skrev:
hur mkt får man tona lagligt innan farbror blå klagar?

Beror nog lite på. En del gnäller nästan om man har lite damm på lyktorna

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lindberg88
11 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

Du får inte tona lyktor alls, du får köpa fabrikstonade men inte ha hemmatonade.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Masterworks
11 oktober 2007 ·

liquisole skrev:

Masterworks skrev:

liquisole skrev:
haha testade pånytt idag på ett annat cd-fodrals plast och det blev hur bra som helst big_smile, så jag tonade nu baklyktorna, får se hur ser blir bara när det torkat tongue hoppas det blir någolunda lika mycket tonat på båda tongue

Släng upp bilder när det e tort då!  big_smile

yes I will tongue tonade inte så mycket då jag tycker det ger "hey im a ragger" utseénde då big_smile nu när jag var o såg hur det såg ut så var ena mörkare en andra hmm dock kanske det beror på att ena har hunnit torka en halv timme längre tongue

Så nu e man "hey im a ragger"???  hehehe... cool

liquisole
11 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Masterworks skrev:

liquisole skrev:

Masterworks skrev:

Släng upp bilder när det e tort då!  big_smile

yes I will tongue tonade inte så mycket då jag tycker det ger "hey im a ragger" utseénde då big_smile nu när jag var o såg hur det såg ut så var ena mörkare en andra hmm dock kanske det beror på att ena har hunnit torka en halv timme längre tongue

Så nu e man "hey im a ragger"???  hehehe... cool

haha kanske lite grann wink big_smile

CC72
11 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Att tona lyktor är olagligt och ska inte gå igenom en besiktning men självklart beror allt på vem man får och vilken polis man träffar, Din toning är nog inga problem men om man gör det riktigt mörkt så kan man nog nästan räkna med att få problem wink


varför ska du klarlacka dom? :S

liquisole
11 oktober 2007 · 1 237 Inlägg

Sexyicecube skrev:
Att tona lyktor är olagligt och ska inte gå igenom en besiktning men självklart beror allt på vem man får och vilken polis man träffar, Din toning är nog inga problem men om man gör det riktigt mörkt så kan man nog nästan räkna med att få problem wink


varför ska du klarlacka dom? :S

okej, nå man får väl bara ta o hoppas att man kommer igenom besiktningen wink ptja tänkte lägga ett tunt lager på för att skydda lite samt göra att det blir lite blankare ;P

Senast redigerat av liquisole (11 oktober 2007)

Melody
14 oktober 2007 · 17 Inlägg

Se upp bara så du inte lägger på för mycket färg. Sprayen jag hade till bakljusen på förra bilen blev mörkare när färgen hade torkat...det gillade inte besiktningen.  sad

BMW 328 ci (1999)
robinolsson
14 oktober 2007 · 16 Inlägg

Toningssprayen funkar lika bra på plast som på glas :-)
Vill du inte ha så mörkt så spraya typ 2 lager så blir det nog bra ska du se

If it has wheels, u can drive it
Mercedes_c180
3 februari 2008 · 66 Inlägg

får man bort toningen med tex bensin om det skiter sig.. ska tona bakljusen och sidoblinkersarna

Patric_87
3 februari 2008 · 76 Inlägg

jag har tonade baklampor och det va inget problem sista besiktningen så sa inte ett ljud...men jag märkte om man har för stark avfettning så blir toningen dålig så jag måste tona om mina lysen

tillwallin
26 april 2008 · 15 Inlägg

vilka lampor är det man får tona då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang