5847
Sök

vinande ljud från växellådan på ford sierra

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
har nyss slängt dit en MT75 låda på sierran, alltså fords nyare låda, den som sitter i cosworth, 2,0 dohc och 2,9orna... och första dagen funkade det fint, men nu viner den, men helt olika.. typ ibland viner den som fasen på 2an och rätt vad det är så är den tyst osv och ibland viner den på andra växlar osv och ibland är den tyst osv, hel mysko... vad kan det bero på? eller kan det vara nått i kopplingen? tror uttrampningslagret är dåligt iaf kan det vara nå sånt? eller kan det va för lite olja i lådan? jag tycker det är knepigt eftersom det viner ibland och ibland inte och på olika växlar osv

MVH//Glenn

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
dårå? tänkte eftersom lådan och kopplingen fungerade klockrent i 2,9an så var det inga problem... men men.... men det sjuka är ju att ljudet är bara ibland osv... så vettefan va det kan vara

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 327 Inlägg
17 maj 2008
Har du kollat så det är tillräckligt med olja i den?
Har du satt i rätt olja i den?
Är det för lite olja kan det vina riktigt mycket har jag lärt mig av egna erfarenheter.

Sök