Besiktiga med lustgas??

First
30 maj 2008 · 219 Inlägg

hej undrar vad besiktining mannen säger om man har lustgas i bilen vid besikting??

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 maj 2008 · 6 170 Inlägg

"Fy på dig din buse!!"  ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Phaetoon
30 maj 2008 · 8 156 Inlägg

En äldre bil får man trimma på lite kreativa sätt. Men en modern helfordonsgodkänd bil får man inte röra och generellt sett så får man bara ha originalmotorer i nyare bilar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MilleN
30 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Vart har du alla prylar? Borde gå att gömma hyfsat bra.. Har du tuben i bagaget så underlättar det att lägga varningstriangel och allt sånt i baksätet så slipper han öppna bagageluckan.

Sedan kan du ju bara säga att det inte är ikopplat utan du tycker bara det ser fräckt ut (och dumförklara dig själv visserligen men jag vet folk som sagt så) smile

FireTraXX DFFL
30 maj 2008 · 9 020 Inlägg

MilleN skrev:
Vart har du alla prylar? Borde gå att gömma hyfsat bra.. Har du tuben i bagaget så underlättar det att lägga varningstriangel och allt sånt i baksätet så slipper han öppna bagageluckan.

Sedan kan du ju bara säga att det inte är ikopplat utan du tycker bara det ser fräckt ut (och dumförklara dig själv visserligen men jag vet folk som sagt så) smile

Tror inte att han dumförklarar sig själv, folk är inte så urblåsta så att de går på någon sådan förklaring. tongue
Men han kan säkert inte göra något åt det och skiter i vilket däremot.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
engolf
30 maj 2008 · 3 235 Inlägg

Man kan ju gömma skiten så att det inte syns.
Besiktningsmannen kan inte klaga över nåt han inte ser:)

MilleN
30 maj 2008 · 9 108 Inlägg

FireTraXX skrev:
Tror inte att han dumförklarar sig själv, folk är inte så urblåsta så att de går på någon sådan förklaring. tongue
Men han kan säkert inte göra något åt det och skiter i vilket däremot.

Om man kopplar ur alla slangar och så temporärt så kan man ju säga så i alla fall. Är det inte ikopplat kan dom ju faktiskt inte säga något på besiktningen heller. Som att tejpa fast en ficklampa som skyltbelysning, dom vet att man tar bort den efter besiktningen men det är ju ändå godkänt smile

Brandis Diktator
30 maj 2008 · 968 Inlägg

har för mig att det ska funka ganska bra att besikta med allt, förutom tuben i bilen eller något sånt, det är ju inte olagligt att ha i bilen, ungefär som att tanka med race bränsle, inte direkt straffbart, det är vad jag har för mig när jag gick utbildning för 2 år sen... minnen är ju inte bra

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
30 maj 2008 · 1 781 Inlägg

lacka om NOS tuben till en brandsläckare .. det gillar besiktningen (brandsläckaren iaf)smile

Senast redigerat av Malm3n (30 maj 2008)

Team Insane Racing
Muttley
30 maj 2008 ·

de får inte finnas gas i ledningarna eller i bilen ute på allmän väg smile, ser de slangarna kan de nog vara jävliga och se om en tub ligger i bilen med.

FireTraXX DFFL
30 maj 2008 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:
de får inte finnas gas i ledningarna eller i bilen ute på allmän väg smile, ser de slangarna kan de nog vara jävliga och se om en tub ligger i bilen med.

Inte ens om man som jag har ADR-kort? tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Xuri One Man Clan
30 maj 2008 · 4 287 Inlägg

dom skrattar bara å säger ...haha sånt fanns inte på våran tid då var man tvungen å lära sig trimma på riktigt wink

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Muttley
30 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:
de får inte finnas gas i ledningarna eller i bilen ute på allmän väg smile, ser de slangarna kan de nog vara jävliga och se om en tub ligger i bilen med.

Inte ens om man som jag har ADR-kort? tongue

de tror jag inte du får nej, de har förbjudit lustgastuber i personbilar, pga att de är hög explosivitet och av en väldigt bra anledning om man kör och smäller.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang