tjeenare! asså fan hänger inte med på en 5 öring, folk snacka så olika så de finns fan inte. vissa säger att du FÅR ha bur vissa säger att du INTE FÅR ha bur i biljäveln, (GATREGAD) hur fan äre nu ?! litar på er flickor ( skämt o sido)
jag har helbur i min s2a o den är reggad med helbur,rallystolar, 1 passagerare.
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Det finns många bilar reggade med bur,ska man ha burbåge så måste man ha 3punktbälterna kvar inför besiktningen samt ha nån typ av rör isolering på rören där det behövs.. lyssna med Sfro/bilprovningen om kostnad för regbes&tips om utformningen på bågen !
Så länge bilen inte är helbilsgodkänd så går det väll att regga om den med bur? Man får väll regga den som 2 sitsig då också.
Helt riktigt
Men att regga den med rallystolar (gatregistrerat fordon) är fel.. dessa är egentligen inte godkända.
o det krävs även ORGINALSTOLAR vid bur-reggning.
jag reggade liksom förra Torsdagen.
& har reggar 3 bilar tidigare
helfordonsgodkända bilar går EJ att regga om med bur.
Buren kan teoretiskt vara gjort i plaströr, balsaträ, gjutjärn eller annat, men bilen måste vägas innan reggning o alla rören i buren som man i fastspänt läge i stolarna, kan nå med kroppsdelar skall vara inskyddade med burstoppning. Även så kan de klaga på in/ursteget om det är för tajt.
Precis,dörrsträvorna svetsar man in efter besiktningen,så i och ursteg underlättas ! Förr var det populärt med snygga lätta aluminium bur bågar,men idag är det inte godkänt med det i tävlingssammanhang längre,eftersom dem ger med sig mer vid avåkningar = livsfarligt,vi har provat...