3899
Sök

Motor problem med min Golf3-95

3 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
Hej !...
jag har ett problem med min Golf3-95... det va i förrgår som jag var ute och körde då helt plötsligt oljelampan tändes och ett pipande larm ljöd !?!?!?... Jag bytte olja (5w40 hel syn) och filter i noveber och oljenivån ser bra ut och även färgen på oljan...
I instruktionsboken står det att om lampan lyser fast det finns olja får bilen inte ens gå på tomgång... och man skall kontakta kunnig personal !...

Nån som vet vad detta kan bero på... Och vad kan jag göra åt det ?...

mycket tacksam för goda råd...

Mvh /rei

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
26 mars 2006
Jag är ganska säker på att det är någon givare som ligger och bråkar på min var det en oljetrycks giavre som hade glidit av lite så jag fick smaam symptom som dej lapnan började lysa,lampan bara tjöt..nej tänkte jag nu är det kört......
men öppnade huven och kände på alla givare det sitter ju en kabel sko på dem och ena var lös..drog lös den och rengjorde och tryckte tillbaka sedan var det bara att strta igen..så troligvis är det bara det...

PS hör gärna av dej o det var det som var probelemt...

Mvh christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
26 mars 2006
och bilen var en Golf 3-93 TD så det var allstå inte bilen jag har utlagt här för det är ju en golf 4 :-)

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

3 Inlägg
26 mars 2006
Trådstartare
okey !...
jag ska kolla på genast... tack tack christian !...
ska nämligen besiktiga imorgon bitti så får hoppas det är det...

/rei

3 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
hej igen !...
var och besiktigade bilen nu, och den klara sig helt utan anmerkningar !...
men när jag körde hem så satte oljetrycks larmet igång igen =/...
igår såg jag över alla givare och kabelanslutningar som jag kunde hitta och de så helt okey ut !... men jag är inte helt 100 på vilken eller vilka som mäter oljetryck !... nån som vet ?...
idag va de typ fjärde gången dett hände !... och de konstiga är att det äralltid när bilen är varm som det händer !?... om de vore glapp eller så borde det la komma hippt som happt ?!...
sen en sak som jag inte vet om det har med saken att göra eller inte... men efter som bilen ofta körs många och korta sträckor så har det nu i vinter blivigt lite kondens typ på innsidan av oljepåfyllnings locket... ser ut som ljusbrunt klet !... detta har jag hört är helt normalt... men kan det ha med saken att göta ?!?!?!...

mycket tacksam för mer tips och råd !...

Mvh /reimers smile

Sök