Budget bil med prestande?

camaro67 Meister
2 september 2008 · 6 763 Inlägg

LeLuke skrev:

Phenylamine skrev:
Jag har funderat på en Opel manta från 82, vet någon om det är en bra bil att utgå ifrån då man ska vässa den lite? 109 hk är ju lite för lite för min smak!

Ska själv iväg och titta på en manta denna veckan, 5000 ville han ha för den så kommer troligen slå till. Blir mitt lilla projekt. Tycker också 109 är i minsta laget,men drar ju inte mycket bensin så bra för mig som också är gymnasiestudent.
Svårt att få den på ställ med mindre hästar än en golf gti dock:/

Grusväg is the shit. Jag har hur kul som helst med min 740 med 116hk på gruset så då ska de nog gå att åka på tvären med en manta åxo big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Phenylamine Byggbas
3 september 2008 · 117 Inlägg

camaro67 skrev:

LeLuke skrev:

Phenylamine skrev:
Jag har funderat på en Opel manta från 82, vet någon om det är en bra bil att utgå ifrån då man ska vässa den lite? 109 hk är ju lite för lite för min smak!

Ska själv iväg och titta på en manta denna veckan, 5000 ville han ha för den så kommer troligen slå till. Blir mitt lilla projekt. Tycker också 109 är i minsta laget,men drar ju inte mycket bensin så bra för mig som också är gymnasiestudent.
Svårt att få den på ställ med mindre hästar än en golf gti dock:/

Grusväg is the shit. Jag har hur kul som helst med min 740 med 116hk på gruset så då ska de nog gå att åka på tvären med en manta åxo big_smile

Jo, grusväg är riktigt skoj! Kör själv "rally" med mammas 945 135 hk! roligt som attan!

Phenylamine Byggbas
3 september 2008 · 117 Inlägg

Vet någon något om en Rover 214 si? Kanske inte lysande prestanda men de är iallafall snygga! Men hur är kvalitén?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang