5673
Sök

Stel bakaxel för mkt effekt!

12 086 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Jag söker efter en stel bakaxel till ett driftbygge. Den ska svetsas som steg 1 men kanske ersätter diffen med nått bromsat i framtiden.
Men den ska klara (ett tag iaf smile ) uppemot 5-6 hundra hk och jag vill inte ha några jänkeaxlar som väger 300kg.

Hur är de med Volvos axlar?
De är ju lätta att få tag på så att säga.

C(^^,)
453 Inlägg
3 september 2008
Nissan är väl rätt kända på bra axlar ?? Tänkte just på 180 , osv ?

EDIT : Ah sorry! Missade Stel axel
Senast redigerat av HKS (3 september 2008)

SKÅNING
1 215 Inlägg
3 september 2008
camaro67 skrev:
volvos 1031 ska väll gå att få stadiga men De kostar nog en slant tror jag. Varför måste du åka stel-axel för?

Precis. men jag själv hade nog valt en delad axel på ett drifting bygge vet ej varför men har fått för mig det!

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Reparatör
630 Inlägg
3 september 2008
JapMax skrev:
Jag söker efter en stel bakaxel till ett driftbygge. Den ska svetsas som steg 1 men kanske ersätter diffen med nått bromsat i framtiden.
Men den ska klara (ett tag iaf smile ) uppemot 5-6 hundra hk och jag vill inte ha några jänkeaxlar som väger 300kg.

Hur är de med Volvos axlar?
De är ju lätta att få tag på så att säga.

http://www.bakaxel.se/  här finns det volvoaxlar att köpa som e renoverade å klara .

http://www.pevaracing.se/  axeln på denna bil klarar typ 750 hkr å det e en volvo 1031a

Meister
6 763 Inlägg
3 september 2008
alexm- skrev:
camaro67 skrev:
volvos 1031 ska väll gå att få stadiga men De kostar nog en slant tror jag. Varför måste du åka stel-axel för?

Precis. men jag själv hade nog valt en delad axel på ett drifting bygge vet ej varför men har fått för mig det!

Eftersom att man vill ha så låg ofjädrad vikt så verkar ju de vara de mest logiska. Och då borde en bmw-axel av något slag vara vettigt.

12 086 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Smidighet killar, jag ska bygga om en fwd till rwd, alltså totalt jävla makeover.
Givetvis vore delad bakaxel va de ultimata för hjulinställningar mm, men de blir någe fruktansvärt mkt mer jobb.

Med stel axel behöver jag bara en 4link och ett tvärstag, voila färdigt ! smile

Tack för länkarna btw!

Pan
4 september 2008
JapMax skrev:
Den ska svetsas som steg 1

om du köper en volvo axel kan du ju köpa en aussielocker diffbroms för 3200kr från http://www.bakaxel.se/ Känns ju mer värt. smile

KHRacing
4 september 2008
JapMax skrev:
Smidighet killar, jag ska bygga om en fwd till rwd, alltså totalt jävla makeover.
Givetvis vore delad bakaxel va de ultimata för hjulinställningar mm, men de blir någe fruktansvärt mkt mer jobb.

Tack för länkarna btw!

Bygger du för tävling så kommer du inte få tävla med denna skapelsen sedan då det strider emot reglerna tyvärr.

Bygger du för att ha kul på ex: gatebil/ActionMeet/annat - Kör hårt smile

12 086 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
JapMax skrev:

Tack för länkarna btw!

Bygger du för tävling så kommer du inte få tävla med denna skapelsen sedan då det strider emot reglerna tyvärr.

Bygger du för att ha kul på ex: gatebil/ActionMeet/annat - Kör hårt smile

Vilken skapelse? Min egna? smile
Det här har vi talat om förut, i en viss burtråd wink
Jag ska inte tävla, jag ska bara bygga en leksak.

Sök