lumpen 2009

Lardi SQ
11 september 2008 · 1 343 Inlägg

danhild skrev:

Lardi skrev:
lumpen, bland den bästa tiden i livet...

eksjö 06-07

5 kompaniet! 

5029 gustavsson...  grejer de!

Absolut!

Du var inte patgb-förare?

Eksjö 06-07
3:e kompaniet...Vikingakompaniet! smile
3010 Erlandsson, StriFoBef (AS03)

om pat=patria? så beordrade ja min underhuggare att mangla en av era patria å de gjorde han, körde på honom med våran pbv.. hehe..  krossa upphägningen å hela skiten på ett framhjul.. vi krökte bara bågen runt våran lampa.. fixad på 2 slag med stor slägga..

eran kosta dock 200 000kr att laga..  ops!

Ljudnörd!
volvo_nicke3 Avstängd
11 september 2008 · 519 Inlägg

NeonX skrev:
Grattis! du har verkligen nått att se fram imot, har aldrig mått så bra som jag gjorde under mina 11månader, har aldrig saknat nått så ofta, så mycket. Njut, även när de är snöblandat regn och kängorna skaver, och du ligger på mage i ett dike och fryser ballen av dig...njut!


till ser som medvetet fuckade upp mönstringen, jag trycker synd om er, ni vet inte vad ni missat....ni har absolut ingen aning...

Och vad är de som är så kul o frysa ballen av sig i ett dike då? roll är väl inget man njuter av precis och gå i lumpen xD haha

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Jlmmy
11 september 2008 ·

Fick brevet idag med, Slapp också göra det big_smile
Skulle nog varit ett minne för livet men känns som att man vill börja jobba flytta hemifrån och sånt!

Lardi SQ
11 september 2008 · 1 343 Inlägg

Jlmmy skrev:
Fick brevet idag med, Slapp också göra det big_smile
Skulle nog varit ett minne för livet men känns som att man vill börja jobba flytta hemifrån och sånt!

du ska jobba i ca 45 år till, varför ha så brottom till jobbet? lumpen är värd 11mån!

Ljudnörd!
262turbo
11 september 2008 · 1 004 Inlägg

kalimero skrev:
att nån skriker och talar om för dej vad du ska göra är det nog bäst att du vänjer dej vid.. Ty så ser arbetslivet ut. och om du är arbetslös så ser AF ut på samma sätt.. och skulle du nu vara uteliggare/alkis så säger polisen samma sak... vänj dej

absolut inte men inte fan är det någon som skriker på mig... eller är så du tycker det ska vara mellen arbetsgivaren och den annställde?... jag skulle aldrig ta att min chef skrek på mig... men ni som har lekt krig i några månader verkar ju vara en skara övermänniskor så ni har väll rätt...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
anvandare_12345
11 september 2008 · 654 Inlägg

Lardi skrev:

danhild skrev:

Lardi skrev:
lumpen, bland den bästa tiden i livet...

eksjö 06-07

5 kompaniet! 

5029 gustavsson...  grejer de!

Absolut!

Du var inte patgb-förare?

Eksjö 06-07
3:e kompaniet...Vikingakompaniet! smile
3010 Erlandsson, StriFoBef (AS03)

om pat=patria? så beordrade ja min underhuggare att mangla en av era patria å de gjorde han, körde på honom med våran pbv.. hehe..  krossa upphägningen å hela skiten på ett framhjul.. vi krökte bara bågen runt våran lampa.. fixad på 2 slag med stor slägga..

eran kosta dock 200 000kr att laga..  ops!

Haha, jotack, det var den gruppen som jag sov med på logementet, men jag satt i en annan patria i fält....haha 3114 Gustafsson höll på att skita ner sig då...smile

Har fasen en bild på vagnen när den står utan mittaxel....då var det en och annan löjtnant som inte var glad...smile

Men å andra sidan hade våra vagnar en hel del bekvämligheter och 10 gånger så lite vård som dom rullande kylskåpen...wink

kalimero
11 september 2008 · 119 Inlägg

tror du missuppfattat skrikandet,det kallas allmänt för peppning..om du spelar fotboll så vill faan inte jag va i samma lag,om du skiter i spelet om nån skriker åt dej. och beträ'ffande chefen ,om du inte gör som du blir tillsagd,så har du nog inte jobbet längre

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
LillRagge Med Lem
11 september 2008 · 29 Inlägg

jag föll på mållinjen....efter snacket med psykologen så sa dom att jag inte fick mönstra trots att jag var helt frisk och ville göra lumpen, så där gick den drömmen i kras sad

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.
Volvo 744 GLE "Nafsen" (1988)
Volvo 944 GLT 16V "Sladdaren" (1991)
Pontiac Catalina "Cåta lina" (1966)
Baxtr Leg. nöt
11 september 2008 · 460 Inlägg

Fan för att en inte fick göra lumpen... hmm

SAAB
NeonX
11 september 2008 ·

Smedhult skrev:
Leka upp våra skattepengar? sverige kommer aldrig komma i krig, neutrala o fega som fan.  nej väx upp o skaffa jobb iställe =P. mest menat till alla yrkesmilitärer =P

Jag har lust att skriva saker som garanterat skulle få mig avstängd härifrån, så jag skall försöka sansa mig och hålla det här kort ... Du har inte en j**** aning om vad du pratar om.

Lardi SQ
11 september 2008 · 1 343 Inlägg

danhild skrev:

Lardi skrev:

danhild skrev:

Absolut!

Du var inte patgb-förare?

Eksjö 06-07
3:e kompaniet...Vikingakompaniet! smile
3010 Erlandsson, StriFoBef (AS03)

om pat=patria? så beordrade ja min underhuggare att mangla en av era patria å de gjorde han, körde på honom med våran pbv.. hehe..  krossa upphägningen å hela skiten på ett framhjul.. vi krökte bara bågen runt våran lampa.. fixad på 2 slag med stor slägga..

eran kosta dock 200 000kr att laga..  ops!

Haha, jotack, det var den gruppen som jag sov med på logementet, men jag satt i en annan patria i fält....haha 3114 Gustafsson höll på att skita ner sig då...smile

Har fasen en bild på vagnen när den står utan mittaxel....då var det en och annan löjtnant som inte var glad...smile

Men å andra sidan hade våra vagnar en hel del bekvämligheter och 10 gånger så lite vård som dom rullande kylskåpen...wink

ja jag kan juh inte säga att de va dom vagnarna med mest komfort, men vi kom fan fram överallt, krossa en massa i våran väg..  när vi hade vsr (veckor slut rutin) så ställde kapten upp oss sen i korridoren och sa...

53** norrstig, ett steg frammåt tack...
*norrstig kliver fram*
- de här mina mannar är plutonens krigare.. 1-0 till 5kompaniet! 

och sen 4 hurra rop i korridoren.. hahahahha.. så jävla nice!

dvs han hylla oss tongue

Ljudnörd!
anvandare_12345
11 september 2008 · 654 Inlägg

Lardi skrev:

danhild skrev:

Lardi skrev:
om pat=patria? så beordrade ja min underhuggare att mangla en av era patria å de gjorde han, körde på honom med våran pbv.. hehe..  krossa upphägningen å hela skiten på ett framhjul.. vi krökte bara bågen runt våran lampa.. fixad på 2 slag med stor slägga..

eran kosta dock 200 000kr att laga..  ops!

Haha, jotack, det var den gruppen som jag sov med på logementet, men jag satt i en annan patria i fält....haha 3114 Gustafsson höll på att skita ner sig då...smile

Har fasen en bild på vagnen när den står utan mittaxel....då var det en och annan löjtnant som inte var glad...smile

Men å andra sidan hade våra vagnar en hel del bekvämligheter och 10 gånger så lite vård som dom rullande kylskåpen...wink

ja jag kan juh inte säga att de va dom vagnarna med mest komfort, men vi kom fan fram överallt, krossa en massa i våran väg..  när vi hade vsr (veckor slut rutin) så ställde kapten upp oss sen i korridoren och sa...

53** norrstig, ett steg frammåt tack...
*norrstig kliver fram*
- de här mina mannar är plutonens krigare.. 1-0 till 5kompaniet! 

och sen 4 hurra rop i korridoren.. hahahahha.. så jävla nice!

dvs han hylla oss tongue

Det gick ett sådant rykte ända bort till tredje...humpfh....smile

Edit:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25006/458065_hm50er.jpg

Senast redigerat av danhild (12 september 2008)

Sarge
14 september 2008 · 2 337 Inlägg

miller_90 skrev:

Sarge skrev:

miller_90 skrev:
Tjenare jag har nyss fått reda på att jag rycker in i juli 09 i enköping ledningsregementet smile  nån annan som ska dit? är lite nyfiken smile 

Ser fram emot lumpen hoppar det blir kul smile

Vilken befattning och vilket kompani? smile

reparationsgruppbefäl det är allt jag vet hehe wink

Det är taget. Får väl hålla ögonen öppna efter dig och vråla lite extra, haha. Blir färdig fänrik juni -09 wink

AudiFors
14 september 2008 · 906 Inlägg

Själv klarade jag inte uppvärmningen på cyklingen, så jag fick ej göra den:)

=)
Kmarcus
14 september 2008 · 854 Inlägg

Jag är inskriven som Pjäsplutonbefäl i Kvarn (Östergötland), rycker in nästa sommar. Sökte även till Båtförare, ska in på extramönstring i vår troligen. Har varit taggad länge inför lumpen tongue

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
C-Douglas Hemmasittare
15 september 2008 · 241 Inlägg

Jag gjorde aldrig lumpen, fick i princip välja det själv. Ångrar mig lite nu att jag inte ryckte in. Tyckte mig inte få någon bra tjänst. Ville bli typ stridsbåtsförare eller nått sånt tongue Fick bli motorförare istället och då hade jag redan lastbilskort så tyckte det var onödigt.

Moparboy440
15 september 2008 · 4 682 Inlägg

HKS skrev:

KimVsWorld skrev:

HKS skrev:
Jag får inte göra lumpen!

Gött, och mej vill dem inte ha!

Varför ?
Jag har inga betyg från grundskolan & gymnasiet så jag fick inte! Sökte men medges ej!

hur kommer de sig att du inte har några betyg från grundskolan, man fick ju typ 7 i alla ämnen fast man skolkade hälften av lektionerna tongue

Jokk3
15 september 2008 · 377 Inlägg

Själv vart jag satt i utbildningsreserven, annars hade jag kommit in som befattningsgrupp chef.
hoppas att någon hoppar så jag kommer in smile

BMW 318d E91 "M-sport" (2010)
Towman
15 september 2008 · 15 Inlägg

Lumpen var den bästa tiden i mitt liv
som flera har skrivit innan så den gemenskapen man fick där.

det är bara att säga de som får göra lumpen ett stort grattis
visst det var tidigt på morgonen å det snöade å regnade om vart annat men
man lär sig uppskatta det minsta lilla tex -27 grader 1meter snö då var det skitgott med
militärens ärtsoppa
eller deras choklad som håller i en evighet...

många minnen fick man å även nya vänner runt om i sverige
låg inne som bärgningsman i boden S3 runt 02/03

Gör lumpen om du får möjlighet till det du kommer inte ångra dig!!

rough_boy
15 september 2008 · 811 Inlägg

Jag fyllde i det där skiten på datorn å idioterna tycker jag är lämpad för lumpen så jag måste mönstra nästa år.. jävla skit

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang