lumpen 2009

TMW-Performance Avstängd
15 september 2008 · 914 Inlägg

rough_boy skrev:
Jag fyllde i det där skiten på datorn å idioterna tycker jag är lämpad för lumpen så jag måste mönstra nästa år.. jävla skit

Herregud, känn dig hedrad för fan!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
rough_boy
16 september 2008 · 811 Inlägg

Saab900Racing skrev:

rough_boy skrev:
Jag fyllde i det där skiten på datorn å idioterna tycker jag är lämpad för lumpen så jag måste mönstra nästa år.. jävla skit

Herregud, känn dig hedrad för fan!

Klart att jag är men jag är inte lämpad för mönstring eller lumpen vad dom än säger

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Ompa2000 ...!!!???
16 september 2008 · 257 Inlägg

Ska också mönstra nästa år...
Tycker dock att det känns rätt okej, visst jag kommer väl inte få några 9:or eller liknande på testerna men försöka kan man ju smile

Och skulle man bli antagen så är det ju kul... bara man får en bra tjänst.

expect1991
16 september 2008 · 1 814 Inlägg

rough_boy skrev:

Saab900Racing skrev:

rough_boy skrev:
Jag fyllde i det där skiten på datorn å idioterna tycker jag är lämpad för lumpen så jag måste mönstra nästa år.. jävla skit

Herregud, känn dig hedrad för fan!

Klart att jag är men jag är inte lämpad för mönstring eller lumpen vad dom än säger

Dem kollar utifrån dem svar du har gett, du verkar vara iallafall lite redo om dem valt att gå vidare med dig wink.

Jag inväntar mitt svar, vill helst inte dra in men vi får se tongue

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
16 september 2008 · 2 252 Inlägg

i morron ska jag och Pedaal mönstra så får vi se vad dom säger xD

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Pedaal
16 september 2008 · 601 Inlägg

The_Mechanic skrev:
i morron ska jag och Pedaal mönstra så får vi se vad dom säger xD

Joo de ska vi XD hahah

NeonX
16 september 2008 ·

lycka till gubbar big_smile idag har en annan börjat träna inför att söka utlandstjänst wink

weian Concordia res parvae crescent
16 september 2008 · 924 Inlägg

blev så j*vla förbannad å besviken när ja inte ficka göra lumpen, hade peppat som fan fö att få göra de men ja fick inte. va nåt ytte pytte j*vla poäng ifrån godkänt på hörseltestet. kuggade på 8000Htz på höger öra.

men dom släpper in två utav mina polare som gjorde allt dom kunde (tydlige inte) fö att inte få göra lumpen. dom ville verkligen inte.

va fan e de fö jävla prioritering!!!!!!!!!!!!!!!

dom två måste dom ju "vända" på å försöka övertyga dom att lumpen e bra.
hade dom behövt göra de på mig???? NEJ!!!

men ja kan ju trösta mig mä att ja springer runt i grönkläder ibland.
e aktiv inom prostatagerillan (hemvärnet) som sjukvårdare. har gått sjukvårdsutbildning genom
svenska rödakorset.
+ att ja e lite hjälpinstruktör fö hemvärns/FBU-ungdomarna här hemma.

så till alla er som ska rycka in, de kommer säkert att bli jobbigt, blött å tungt.
men de e bara att bita ihop under era månader, å njuta av de ni kommer få mä er i ryggsäcken hem när ni muckar.

//plåster-gubben

Senast redigerat av Ablazed (16 september 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
anvandare_12345
16 september 2008 · 654 Inlägg

NeonX skrev:
lycka till gubbar big_smile idag har en annan börjat träna inför att söka utlandstjänst wink

+1 smile

NiMroD
16 september 2008 · 264 Inlägg

Själv börjar mina slutövningar snart muckar 28 nov.. ligger inne som fordonsmekaniker A9 boden..           Som några har sagt så kommer det bli en del tuffa tider då du hälst av allt vill hem... men gemenskapen du har och stoltheten du kommer att känna kompenserar upp med godo. du kommer inte ångra att du fått tjänstgöra i gröna kläder.. det är en ära att få göra lumpen och växa upp.. Dom som gör lumpen vet dom som inte har ingen aning vad dom pratar om och vad dom missar. /Henrik

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Pedaal
16 september 2008 · 601 Inlägg

NiMroD skrev:
Själv börjar mina slutövningar snart muckar 28 nov.. ligger inne som fordonsmekaniker A9 boden..           Som några har sagt så kommer det bli en del tuffa tider då du hälst av allt vill hem... men gemenskapen du har och stoltheten du kommer att känna kompenserar upp med godo. du kommer inte ångra att du fått tjänstgöra i gröna kläder.. det är en ära att få göra lumpen och växa upp.. Dom som gör lumpen vet dom som inte har ingen aning vad dom pratar om och vad dom missar. /Henrik

Är det bra som fordonsmekaniker? Blir jag antagen så kommer jag nog att bli något sådant på A9 eller I19 om dom nu har nå sånt? Ska ju mönstra imorrn på F21

NiMroD
16 september 2008 · 264 Inlägg

Pedaal skrev:

NiMroD skrev:
Själv börjar mina slutövningar snart muckar 28 nov.. ligger inne som fordonsmekaniker A9 boden..           Som några har sagt så kommer det bli en del tuffa tider då du hälst av allt vill hem... men gemenskapen du har och stoltheten du kommer att känna kompenserar upp med godo. du kommer inte ångra att du fått tjänstgöra i gröna kläder.. det är en ära att få göra lumpen och växa upp.. Dom som gör lumpen vet dom som inte har ingen aning vad dom pratar om och vad dom missar. /Henrik

Är det bra som fordonsmekaniker? Blir jag antagen så kommer jag nog att bli något sådant på A9 eller I19 om dom nu har nå sånt? Ska ju mönstra imorrn på F21

jo då helt okej... du får en mekanikerutbildning som kan var bra att ha.. inte den tuffaste tjänsten när du väl få börja skruva.. men som sagt har mina slutövningar inte börjat än så jag får väl se hur det blir att ligga ute i fält resten av året big_smilesmilehmm

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Pedaal
17 september 2008 · 601 Inlägg

Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

Boostrider Försöker iaf
17 september 2008 · 1 998 Inlägg

Kom inte till mönstring sad

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 september 2008 · 2 252 Inlägg

de är fan penis skallar på hela svenska försvaret som sitter o bestämmer, jag har ett liiitet hjärtfel som inte hindrar mig nånstans, har jobbat o stretat hela sommaren och även hemma, men så fort man kom på mönstringen, så fick man ett blankt nej, fick itne ens göra nå jävla tester eller nå? vafan de för sätt? klåpare hela bunten som sitter o regerar försvaret...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
pars Operatör
17 september 2008 · 346 Inlägg

nacka skrev:
Själv åker jag upp till boden i Januari som bevakningssoldat/bilförare.
Jag ser värkligen fram emot det, Roligt ska det bli också att sladda runt med dom gamla 940 eller vad det är för nått man får köra.

Ser däremot inte fram emot att göra gröntjänsten Jan-Feb-Mars i boden... Fy fan.

Det är nog Transporter eller V70, så sladda blire nog inte mycket av sad Men vålda kan du nog göra.
Du kommer nog vilja göra mer "gröntjänst" innan det är klart, sitta i kuren verkar inte sådär väldigt upphetsande. Prova skjut Haubits, det är upphetsande wink
Jag skulle gärna gjort gröntjänsten på vintern, det är inte lika blött då. Kallt är det, men du är oftast inte blöt en hel vecka. Plus att ni har det värsta gjort närni är klar.
Du kommer dessutom ha roligare plutonsfester på sommarn ;D

Till alla som vart antagna: Grattis! big_smile

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
NeonX
17 september 2008 ·

Pedaal skrev:
Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile


Kommer du in där så hälsa Molius från mig !

Pedaal
17 september 2008 · 601 Inlägg

NeonX skrev:

Pedaal skrev:
Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile


Kommer du in där så hälsa Molius från mig !

Det ska jag göra cool vill helst tjänstgöra som det så bara hålla tummarna big_smile

thell_gti CORRADOÄLSKARE
17 september 2008 · 205 Inlägg

blev intagen som bevakningssoldat i arvidsjaur i19. skall in 12 januari. ingen annan som skall till arvidsjaur?

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Erico_4 Mekaniker
17 september 2008 · 181 Inlägg

albin715 skrev:
jag är inskriven i skövde som bärgningsgruppbefäl och rycker in augusti 09 big_smile

skall oxå till skövde smile lastbils förare skall jag vara smile

Det finns två sätt att göra saker på
Fel sätt och mitt sätt ^^
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang