lumpen 2009

ERTYY
17 september 2008 · 299 Inlägg

jag slapp för att jag skrev i någe grej på intenret man skulle fylla i . att jag inte ville så då slapp ja smile

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 september 2008 · 10 427 Inlägg

NeonX skrev:

Pedaal skrev:
Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile

Är väl inte så manligt att åka lastbil utan beväpning och lämna av krigsmaskinerna wink

Pedaal, satsa på stridsfordonsmekaniker! Tuffa fordon!
Strf90-förar utbildning är riktigt skoj! En nackdel är väl att du ev
får sitta i pbv401/501 och ruska runt under övningar tongue

Pedaal
18 september 2008 · 601 Inlägg

steifan skrev:

NeonX skrev:

Pedaal skrev:
Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile

Är väl inte så manligt att åka lastbil utan beväpning och lämna av krigsmaskinerna wink

Pedaal, satsa på stridsfordonsmekaniker! Tuffa fordon!
Strf90-förar utbildning är riktigt skoj! En nackdel är väl att du ev
får sitta i pbv401/501 och ruska runt under övningar tongue

Ahaa okej smile Jaa jag får ju se vad jag blir utvald till, om jag ens blir utvald till nå, Kan ju fortfarande på ett Nej..

NeonX
21 september 2008 ·

steifan skrev:

NeonX skrev:

Pedaal skrev:
Sådär mönstrat nu. Får besked i December om jag blir antagen till lumpen men blir jag antagen så blir det MK908 Förare stridsfordonstransport, MB800 Underhållsgruppbefäl eller NE903 Stridsfordonsmekaniker. De första på I19, Boden och de två andra på A9, Boden. Så vi får väl se i Dec vad dom kommer fram till tongue

MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile

Är väl inte så manligt att åka lastbil utan beväpning och lämna av krigsmaskinerna wink

Pedaal, satsa på stridsfordonsmekaniker! Tuffa fordon!
Strf90-förar utbildning är riktigt skoj! En nackdel är väl att du ev
får sitta i pbv401/501 och ruska runt under övningar tongue

vad är mest mannligt? att sitta bakom en halvmeter pansar och skjuta folk med värmesikte...eller stå uppluckad i takluckan på en nos-scania V8 med KSP58, inga fjollskydd,inga fjollsikten...bara regn,rusk och pray-and-spray big_smile
Så angående din ickebeväpning....jodå KSP58 från taket och 2 ak5or utstuckena ur varje ruta om stridsvagnspersonalen åkte med wink


Där har ni ett filmklipp jag gjorde, ganska mycket på skoj efter muck...bland annat våra "obeväpnade" wink lastbilar
http://www.youtube.com/watch?v=VUZ5xoLVlMI
fick strf 90 garage-plan-körkort och åka med en kort sväng i 122:an...de va rätt ball.

Senast redigerat av NeonX (21 september 2008)

NKM-Chand021
21 september 2008 · 155 Inlägg

Ska mönstar nu i oktober! Hoppas man kommer in! big_smile
Vill bli maskin transport eller stridsmek!

"You wanna drive it, then buy it!"
Mitsubishi Evolution VIII "Turbo Center I Stockholm AB" (2003)
D4AWD
22 september 2008 · 177 Inlägg

Fick svar hem om att jag inte får mönstra. Svarade positivt på alla frågor på nätet men nejdå dom ville inte ha med mej hmm Antar att det är för att jag har diabetes. Men jag kämpar för att de ska ändra sej. Mejlade men fick bara svar att jag skulle ringa ist.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
22 september 2008 · 1 659 Inlägg

Fick inte heller mönstra pga att jag inte var behörig gymnasium, men nu går jag sista året på just gymnasium och enligt någon § så kan jag inte överklaga heller stod det mad

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
xorox_88 Smack that ass!!
22 september 2008 · 2 953 Inlägg

Zeecor skrev:
Fick svar hem om att jag inte får mönstra. Svarade positivt på alla frågor på nätet men nejdå dom ville inte ha med mej hmm Antar att det är för att jag har diabetes. Men jag kämpar för att de ska ändra sej. Mejlade men fick bara svar att jag skulle ringa ist.

Man får inte gå i lumpen om man har diabetes om du inte visste de..

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
xorox_88 Smack that ass!!
22 september 2008 · 2 953 Inlägg

Robban_89 skrev:
Fick inte heller mönstra pga att jag inte var behörig gymnasium, men nu går jag sista året på just gymnasium och enligt någon § så kan jag inte överklaga heller stod det mad

skulle igenligen mönstra, men behövde inte då jag gick å skolan

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
albin715
9 december 2008 · 304 Inlägg

Erico_4 skrev:

albin715 skrev:
jag är inskriven i skövde som bärgningsgruppbefäl och rycker in augusti 09 big_smile

skall oxå till skövde smile lastbils förare skall jag vara smile

Najs! big_smile

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
9 december 2008 · 1 659 Inlägg

Helvete jag vill också göra lumpen hmm

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 december 2008 · 10 427 Inlägg

NeonX skrev:

steifan skrev:

NeonX skrev:
MK908 gjorde jag som, hur kul som helst, Stridsvagnstransport, stört och tyngst på de svenska vägarna wink 98ton ÄR mannligt smile

Är väl inte så manligt att åka lastbil utan beväpning och lämna av krigsmaskinerna wink

Pedaal, satsa på stridsfordonsmekaniker! Tuffa fordon!
Strf90-förar utbildning är riktigt skoj! En nackdel är väl att du ev
får sitta i pbv401/501 och ruska runt under övningar tongue

vad är mest mannligt? att sitta bakom en halvmeter pansar och skjuta folk med värmesikte...eller stå uppluckad i takluckan på en nos-scania V8 med KSP58, inga fjollskydd,inga fjollsikten...bara regn,rusk och pray-and-spray big_smile
Så angående din ickebeväpning....jodå KSP58 från taket och 2 ak5or utstuckena ur varje ruta om stridsvagnspersonalen åkte med wink


Där har ni ett filmklipp jag gjorde, ganska mycket på skoj efter muck...bland annat våra "obeväpnade" wink lastbilar
http://www.youtube.com/watch?v=VUZ5xoLVlMI
fick strf 90 garage-plan-körkort och åka med en kort sväng i 122:an...de va rätt ball.

Jo det är ju dom hårda grabbarna som sitter i lastbilen och tittar på film när dom andra är ute och krigar wink
Fjollor bakom ratten istället lol

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Hee-Maan
9 december 2008 · 3 113 Inlägg

jag kommer rycka in i lumpen nästa år smile

Sambandsman; förare i LedR, Enköping

Semper Fi
Raddee
11 december 2008 · 1 Inlägg

Fick besked idag, rycker in Juli 09, MK908 Förare stridsfordontransport, P7 Revinge. Ser fram emot det smile

Senast redigerat av Raddee (11 december 2008)

Volvo 850 T5 "Den röe" (1996)
Pedaal
11 december 2008 · 601 Inlägg

Fick också besked idag smile MK908 på I19, Boden. Juli 2009

Pedaal
23 december 2008 · 601 Inlägg

Ingen mer som ska in på I19 Boden? tongue

expect1991
23 december 2008 · 1 814 Inlägg

Ska in som OB 2009 wink, NOT  smile

Polara
24 december 2008 · 430 Inlägg

vill ni inte göra lumpen så är det bara att bråka ordentligt med ett högre befäl...det gjorde jag funka skitbra!!  ; )

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Pedaal
24 december 2008 · 601 Inlägg

Polara skrev:
vill ni inte göra lumpen så är det bara att bråka ordentligt med ett högre befäl...det gjorde jag funka skitbra!!  ; )

Det är ju ändå så svårt att få jobb idag så är väl lika bra att gå lumpen så slipper man bekymra sig om det i nästan ett år iallafall och hoppas det blivit bättre tills man muckar tongue

Kmarcus
24 december 2008 · 854 Inlägg

Ingen annan än jag som ska extramönstra (Stridsbåtförare) i berga den 19 januari?

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang