fel på min sierra kombi 4x4 -92

snoddas
11 september 2008 · 1 142 Inlägg

när ja köpte bilen för 3veckor sen så sa killen att höger drivknut fram var dålig... ok tänkte jag och köpte bilen för det var tydligen inte så allvarligt och man märkte inget under prov rundan... sen en dag nu för ca 1½ vecka sen när ja var på väg hem från jobbet så börja den hoppa, men inte när ja gasar mycket bara på halv gas eller mindre. stannade och kolla glapp och hitta inget. ja körde bilen ca 4 mil sen fick den stå sen 2dar efter så testa ja igen så funka den prima igen sen nu i fredags när ja skulle hem från jobbet blev det likadant att den började hoppa och de lät som om kardan skulle hoppa igenom golvet. kompisen kollade på den i lördags men inget glapp eller slitage hittade han... nu undrar ja om nån här kanske vet vad som är fel.

kanske ska säga att när man kör med bilen och den rycker så där så kan man jämnföra de med när man pumpar på gasen under färd satt bilen studsar...


Tack på förhand

snoddas
12 september 2008 · 1 142 Inlägg

ingen som vet alls`??

NJ_
12 september 2008 · 2 118 Inlägg

så var det på min sierra 4x4 när jag köpte den tror jag.. när man kör som vanligt så smådör den liksom ? vore nästan som om man tankat kängrubränsle (stavning) tongue dock så gick det över för mig när jag kört en vecka ungefär..

D.i.l.l.i.g.a.f
peegee Forummoderator
12 september 2008 · 2 924 Inlägg

Låter som fördelningslådan är kass men inte ovanligt på de bilarna.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
snoddas
12 september 2008 · 1 142 Inlägg

peegee skrev:
Låter som fördelningslådan är kass men inte ovanligt på de bilarna.

hur mycket kan en ny sån kosta då??

snoddas
12 september 2008 · 1 142 Inlägg

NJ_ skrev:
så var det på min sierra 4x4 när jag köpte den tror jag.. när man kör som vanligt så smådör den liksom ? vore nästan som om man tankat kängrubränsle (stavning) tongue dock så gick det över för mig när jag kört en vecka ungefär..

min har inte slutat eller jo de slutar men kommer tebax

NJ_
12 september 2008 · 2 118 Inlägg

snoddas skrev:

NJ_ skrev:
så var det på min sierra 4x4 när jag köpte den tror jag.. när man kör som vanligt så smådör den liksom ? vore nästan som om man tankat kängrubränsle (stavning) tongue dock så gick det över för mig när jag kört en vecka ungefär..

min har inte slutat eller jo de slutar men kommer tebax

hmm, jadu.. och det kan inte vara nånting med soppatillförseln ?

D.i.l.l.i.g.a.f
snoddas
13 september 2008 · 1 142 Inlägg

vet inte den går rent tills ja börjar köra allså ja kan stå på tomgång och den går bra sen så när ja ska köra iväg så äre som om kardan slår tillbaks att nått tar i liksom

luffan-_-
13 september 2008 · 30 Inlägg

Går den bra även när du står och varvar på tomgång?

snoddas
14 september 2008 · 1 142 Inlägg

luffan-_- skrev:
Går den bra även när du står och varvar på tomgång?

jo den är som den ska vara tills ja slöpper upp kopplingen och ska åka iväg... det är inget med bensinpumpen för den tappar inge varv det är mer som om drivningen är dålig på den

Oldsmobile
14 september 2008 · 9 Inlägg

drivknuten är slut, mest troligt iaf...man kan känna på den o den verkar ok, men den kan vara sopslut i alla fall....

Tjurig jävel
NJ_
14 september 2008 · 2 118 Inlägg

släng ett öga på knutkors kanske.. ?

D.i.l.l.i.g.a.f
snoddas
14 september 2008 · 1 142 Inlägg

knutkors har ja kollat... men om de är drivknuten borde väll felet vara där hela tiden eller?ska kolla imorgon iallafall om de är bra väder

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang